Äger all mark runt i kring den tänkta tomten. Ca 500m till närmaste granne.
Bara åkermark runt tomten samt lite skog där huset ska stå.
1mil till närmaste stad.

Vad styr mitt bygglov? Vad kan göra att jag inte får bygglov?
Vill bygga ett "normalt hus" samt garage inga konstigheter. :)
 
M
Tillfartsvägar, ev servitut, elförsörjningen, ev naturintressen å fornminnen, vattentäkt, kabel i luft eller mark... Med myndigheter ska du förvänta dig det värsta, men hoppas på det bästa..

magentis
 
Redigerat:
magentis skrev:
Tillfartsvägar, ev servitut, elförsörjningen, ev naturintressen å fornminnen, vattentäkt, kabel i luft eller mark... Med myndigheter ska du förvänta dig det värsta, men hoppas på det bästa..

magentis
Tillfartsväg. Över min brors gård inga problem där.
Elförsörjning finns ej utan behöver dras ca 700m.
Ingen vattentäckt. Finns en ås 1km bort som är skyddsområde.
Naturintressen tror jag är lungt. Ingen vandringled eller strövområde eller nått direkt.

Fornminnen ska vara lungt. Får man städa tomten lite innan nån kommer ut och kollar? :cool:
 
Redigerat:
mycke_nu skrev:
Kolla om det finns fornlämningar här: [länk]
Bra länk. Minst 500m till närmaste.
 
M
Suhagg skrev:
Tillfartsväg. Över min brors gård inga problem där.
Elförsörjning finns ej utan behöver dras ca 700m.
Ingen vattentäckt. Finns en ås 1km bort som är skyddsområde.
Naturintressen tror jag är lungt. Ingen vandringled eller strövområde eller nått direkt.

Fornminnen ska vara lungt. Får man städa tomten lite innan nån kommer ut och kollar? :cool:
Nu minns jag inte riktigt.., men jag tror det går att göra nån form av förhandsprövning. Den visar om det ens är lönt att söka bygglov. Nu verkar det ju inte vara några problem för din del..., men som sagt, bli inte överraskad av det som kommer från en myndighet. Dom lever i nån underlig pseudovärld, som vi undersåtar inte har tillgång till :D

magentis
 
M
Apropå fornlämningar... Kom att tänka på "Vem älskar Yngve Frej?" Se den Tv-filmen.., sen får du avgöra om det är ett tips till en inkomstkälla, eller om du bör se upp för okända, som nyfiket tittar på stenar i närheten.. ;-)

magentis
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.