Har dragit ut på det så länge som möjligt men idag var jag tvungen. Gräset började bli för högt helt enkelt.
Roligt att se att järnsulfatet tagit ordentligt. gräss(moss)mattan var helt svart på sina ställen när jag klippt!
Hur är det? har ni börjat klippa ännu?
Verkar som om jag är bland de första häromkring(område med 200-300 hus). Fick en del skumma blickar när jag klippte. En del tittade på mig precis som jag inte va klok.
Funderar på att slänga ut lite gödning nu i veckan också.
Bor i södra Sverige.
 
Redan? Här får vi vänta läääänge till, har änsålänge 60 cm snö på gräsmattan!
 
Drivan från takraset har just passerat fönsterblecken, på väg neråt. Väntar nog ett tag till innan jag klipper. Bor inte i södra sverige (västerbotten)
 
60cm snö???!!!
Ja j-vlar vilken skillnad.
Här har varit kanonväder i drygt 2 veckor. Toppen var nån gång förra veckan då jag hade 28 grader i solen.;)
 
Vart i Spanien bor du?
 
L
Här börjar gräset bli grönt också, sert dock lite slitet ut ännu så jag väntar till det har växt till sig ordentligt innan jag klipper första gången. Bor i Karlstad.
 
5.2 racing skrev:
Vart i Spanien bor du?
Malmoediverna
 
i helgen ska jag klippa.. börjar bli riktigt långt gräs i jönköping....
 
Måste med klippa snart, gödslade förra veckan och nu sticker det iväg.
Östergötland har haft det soligt.
 
Klippa gräs? Känns väldigt avlägset. Här i "mitten av Sverige" så vaknade vi till 1 cm nysnö i morse.
 
I sinnet bor jag på ett fjäll, men det börjar bli svårt att missa det gröna när man skall till bilen...
 
Klippte igår och får göra det en omgång till i helgen. Gräset hade blivit så långt att jag blev tvungen att ta det i omgångar. Automover tanken väcks igen...
 
Klippte i lördags (40 mm), gödning i söndags. Dags för klippning igen... Bor söder om Sthlm.
 
GÖDNING!!!!!!! Är ni inte riktigt kloka???? Då blir det ju ännu mer klippning ;-{ Tacka vet jag grön & mjuk mossa ;-)
 
Körde 7 mil med snöskotern idag :)

Gördalen Nord västra Dalarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.