Hej

vi har fått in en offert på kakling av vårt (blivande) badrum. det handlar om 27 kvm yta som ska kaklas.
priset vi fått är 20 000 exkl moms.

Spontant tycker jag det känns lite dyrt...men hur ser verkligheten ut?

Sen så vill hantverkaren använda vårt badrum som ref på sin hemsida för det är vad han kallar "spektakulärt" badrum :) Men då tycker jag att vi borde få lite rabatt...vad tror ni? Är det rimligt?

Tack på förhand

/charli - som för övrigt tacksamt tar emot tips på hantverkare i Malmö-området
 
Men vad ingår i priset?

Är det "bara" plattsättning med fuktstpärr osv, eller är det en total badrumsrenovering?
 
Om allt ingår i det priset låter det ju istället sjukt billigt;-)

Men den plattsättare vi ska anlita tar för ett badrum på ca 20 kvm, 19000:- inkl moms för själva arbetet, sen tillkommer diverse material så hans faktura slutar på ca 30.000:- innan rotavdraget (vi köper kakel själva och han allt annat)
 
Är det fyra raka väggar tycker jag det låter rimligt. Det brukar ligga i de trakterna. Om det dessutom är spektakulärt kanske det innebär en massa ytterhörn, smygar, konstiga vinklar samt udda tjocklekar/storlekar på plattor. I så fall är det billigt...
 
Hur lång tid brukar det ta för en hyffsat van plattsättare att sätta ett vanligt badrum (ca 30 kvm) utan för många konstigheter? Det är ju så klart väldigt individuellt beroende på hur man vill ha det, samt storlek på plattor etc, men finns det någon måttstock på hur lång tid det kan tänkas ta?
 
T
Zemerlin skrev:
Hur lång tid brukar det ta för en hyffsat van plattsättare att sätta ett vanligt badrum (ca 30 kvm) utan för många konstigheter? Det är ju så klart väldigt individuellt beroende på hur man vill ha det, samt storlek på plattor etc, men finns det någon måttstock på hur lång tid det kan tänkas ta?
Går inte att säga om man inte vet vad det är för plattstorlek, fönstersmygar, dörrsmygar, ytterhörn, snedtak.

Det bästa är ju 4 raka väggar, inget fönster och lite håltagning : )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.