Vi har tänkt fixa rullgardiner av den 1700-talstyp som finns beskrivet bl.a. i Gysinges katalog. Jättesnygga!

Helst av allt skulle vi vilja ha ett tyg med blommönster, ni vet det där klassiska 1700-tals mönstret i vitt och mörkblått som man bla.a kan se på gamla krukor. Kanske är det av kinesiskt ursprung.

Någon som kan tipsa var man kan hitta ett sådant / någon bra sida på nätet med stort utbud av tyger?

Tack på förhand.
 
M
Tack för länken. Fina tyger men inget som riktigt passade.

Hittade en bild med ett mönster som ser ut som jag hade tänkt mig.

2963258605.jpg
 
Vad sägs om den här? 57121.gif

Säljs hos Tapetorama. Titta igenom deras sortiment, de verkar ha en del tyger i stilen du söker.
 
Tack Marlene. Tapetorama verkar ha många fina tyger. Priserna var därefter. Lite över vår budget tyvärr.
 
Jag tror att jag vet precis vad du letar efter men hittar inget exakt sådant. Ikea hade tidigare i sin kollektion Alvine men det har nog utgått. Men här är ett som de har. troligen inte exakt vad du vill ha men det är ändå ganska fint.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00112719
 
Det där IKEA-tyget som du länkade till var inte så dumt. Svårslagna priser i alla fall. :)
Jag sökte på Alvine och hittade bl.a. den här bordsduken. Inte helt fel faktiskt.

66685_PE179947_S4.jpg
 
Hittade ett väldigt vackert tyg på www.drangahuset.se

historic_Ekebyholm_mobela.jpg

På Gysinge (förstås!) fanns denna, inte så blommig men väldigt fin:

308152_artemis_bla.jpg
 
Jag brukar rekommendera Stoff och Stil (Stof og Stil). De kanske inte har exakt det du söker denna gången. Men bläddra i deras online-katalog och bli inspirerad..
 
selala skrev:
Måste tipsa om Barbro Sandells tyger ! Helt underbara !
Ja hon hade verkligen många vackra tyger!!
 
Tack för alla svar. Barbro Sandells tyger var väldigt fina!
Hennes mönster "Rokoko" i indigoblå ser ut som det jag var ute efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.