Tycker det inte blir så tokigt...
 
  • sauna9.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej de där såg väl rätt bra ut, bästu känsla iaf :)
 
En bastu på väg att skapas
 
  • DSCN0303.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjäral e fint som snus... ::)
 
  • DSCN0337.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket snyggt, funderar på att mixa al och asp. Var har ni köpt er alpanel och vad kostade den?
 
Vi köpte vår på Simons Byggträ. Inte mycket dyrare än gran.

Förresten, varför lägger alla panelen liggande?? Den skall ju vara stående för att fukten skall rinna av.
 
  • DSC_0007.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K-Rauta i Helsingfors,den kostade 2,1 euro/lpm,15x90 och färdig kapade längder på 2,2m. Jag tycker att det är snyggare med liggande än stående,därför valde jag liggande,det viktigaste är ju att luften kan vandra (och torka) bakom panelen.
 
De gustibus non est disputandum
IOFS, jo. Om man bara smäller upp panelen utan luftspalt så hjälper det inte med stående panel :)

RT 91-0468 säger enligt min fria översättning

Panel kan sättas stående eller liggande. Liggande panel har den fördelen att man automatiskt får luftväxling i luftspalten. Om man väljer det traditionella sättet med stående panel bör man ha glipor i spikläkten för att sörja för luftväxling.
 
Dock förutsättningen är att man lämnar en öppning på ca 10-20mm där vägg- och takpanelen möts (naturligtvis gäller samma för väggpanel-golv)... :)
 
Japp, det gör man, dessutom så skapar ventilationen ett litet undertryck bakom panelen då jag har luckan stängd.
 
AndersG skrev:
Tycker det inte blir så tokigt...
Snyggt!

Jag förstår mig inte på bilden. Har du alumit på golvet? På dina klinker? :surprised:
 
ClasseClas skrev:
[quote author=AndersG link=1140979265/0#0 date=1140979263]Tycker det inte blir så tokigt...
Snyggt!

Jag förstår mig inte på bilden. Har du alumit på golvet? På dina klinker? :surprised:[/quote]


Bilden högst upp?
 
C
pete_01 eller någon annan bastubyggare: De här värmereflekterande grejorna ni använder, finns det möjligen som tunna skivor < 10mm? Bygger inte bastu utan skall ha dem till något helt annat, därav den totala okunskapen i ämnet...
 
Wodie skrev:
[quote author=ClasseClas link=1140979265/0#10 date=1141596067][quote author=AndersG link=1140979265/0#0 date=1140979263]Tycker det inte blir så tokigt...
Snyggt!

Jag förstår mig inte på bilden. Har du alumit på golvet? På dina klinker? :surprised:[/quote]


Bilden högst upp? [/quote]
Yes, men AndersG har ju en bild till btw med ståpanel längre ner i tråden, så jag gissar att första bilden blev roterad 180 grader, eller hur?
 
ClasseClas skrev:
[quote author=Wodie link=1140979265/0#11 date=1141597211][quote author=ClasseClas link=1140979265/0#10 date=1141596067][quote author=AndersG link=1140979265/0#0 date=1140979263]Tycker det inte blir så tokigt...
Snyggt!

Jag förstår mig inte på bilden. Har du alumit på golvet? På dina klinker? :surprised:[/quote]


Bilden högst upp? [/quote]
Yes, men AndersG har ju en bild till btw med ståpanel längre ner i tråden, så jag gissar att första bilden blev roterad 180 grader, eller hur?[/quote]


ahh så kan de vara.. eller måste vara? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.