Har för mig att jag har sett i något byggprogram där dom satte någon sorts Ikea skåp och byggde in
tvättmaskinen så den hamnade på en bra höjd. Någon som gjort detta?Vilket skåp ska man ha?Bild?
/
M
 
Redigerat:
Skulle nog inte ställa dem på skåp om inte skåpen sen monterades i väggen risken att skåpet skakar upp i fogarna om de bara är skruvade är överhängande.

LECA-block skulle jag rekommendera ;)
 
man kan ju förstärka skåpen med reglar. Jag såg på ngt byggprogram där dom hade smart förvaring under och över tvättmaskinen&tumlaren med dessa kom från marbodal och det kostar ju massor:(.....det är smart förvaring jag vill åt samtidigt som höjden blir bättre för i - urlastning......
/
M
 
Jag har upphöjda maskiner och detär verkligen så bra som de säger. Mina står på en gammal tvättho i betong så de står stabilt ;) Men troligen kommer jag pga underliggande rör måsta bila bort dessa och tänker då bygga nytt mha LECA.

Enklast bara säg fyra på varandra så kommer man upp en 76 cm och dessa staplar lägger man bara en plyfa med en regel på undersidan. Enkelt och stabilt.

Finns ju även typer av lättbetongelement men där ha rjag inte en susning.

Ska man hålla på med reglar är det ju lika bra att bygga stommen själv och sen ställa tex vanliga trådbacksställ under. Detta går ju ypperligt med ovanstående lösning.
 
ikea har ju "högre" skåp för diskmaskiner....är det samma mått på dem som på tvättmaskiner? Jag skulle vilja ha
förvaring både under och över maskinerna.....:)
/
M
 
ingen som monterat in i ett skåp?:)
 
Tycker det verkar helknas att montera in en skakande tvättmaskin i ett skåp. Bättre att bygga en ställning att placera den på.
 
jo visst kan det vara så. Det var bara en Ide som slog mig då det hade sett väldigt "cleant" ut med förvaring
under och ovan...
/
M
 
de byggde ett sådant skåp i ett nummer av gör det själv
 
Annars så kan man ju mura upp och sen klä in med vita skivor så det ser ut som ett skåp.
 
Jag byggde en sådan lösning, fast av stavlimmade bänkskivor i ek, det blev tillslut ett bygge över en hel vägg med hyllor och arbetsyta, och infällda spottar.
Det blev hur stabilt och funktionellt som helst.
Bauhaus hade en pall med kampanjskivor då, tror det hamnade på runt 4000:-
8 st skivor på drygt 2 meter tror jag det var,
Skulle nog gå att komma undan med en tusenlapp om man inte spårar ur, som vi gjorde.
Ett skåp som är stabilt nog, tror jag är svårt att hitta, bygga själv är nog vad som gäller.
 
Det finns som tillval till de flesta tvättmaskiner av kända märken.
Dessa är ganska prisvärda oxå.
 
Lyfter denna tråden.
någon som hittat något vettigt att köpa? Hittar inga färdiga skåp hos miele.
 
HTH har vad ni söker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.