Hej!
Kan jag göra såhär med markarbeten till poolen?
Fiberduk
10cm makadam
packa
Cellplast 50mm,hård vilken sort?
5cm stenmjöl
packa
Konstgräsmatta
Poolbotten

Vad tror ni?
 
jag har gjort ungefär så men jag har c.a 10cm sättsand i stället för stenmjöl och så ligger det en fiberduk mellan cellplast och sand oxå.
 
Problemet oavsett vilket är att du får hälavtryck i botten om man hoppar i och sätter i fötterna hårt. Detta sker även om du endast har sand under oavsett packning eller ej. Det enda sätt som man slipper dessa avtryck är med gjuten bottenplatta men det är en helt annan historia.
Ditt beskrivna sätt fungerar alldeles utmärkt med dina val av mtrl men fiberduk som jensreerslev föreslog går jag oxå på.

Lycka till!

//johan
 
jihhha skrev:
Problemet oavsett vilket är att du får hälavtryck i botten om man hoppar i och sätter i fötterna hårt. Detta sker även om du endast har sand under oavsett packning eller ej. Det enda sätt som man slipper dessa avtryck är med gjuten bottenplatta men det är en helt annan historia.
Ditt beskrivna sätt fungerar alldeles utmärkt med dina val av mtrl men fiberduk som jensreerslev föreslog går jag oxå på.

Lycka till!

//johan
Det finns glasfiberskivor att köpa som man lägger under poolduken för att slippa just hälavtryck i botten.
 
Mitt förslag - Fiberduk,
makadam,
fiberduk igen för att isoleringen inte ska tryckas ner i makadamet
isolering, (om du skippar isoleringen så måste du ha fiberduk här så inte stenmjölet glider ner i makadamet)
stenmjöl minst 5 cm, blir vädigt hårt så inga hälavtryck syns
konstgräsmatta.
Vet många som har den botten o är väldigt nöjda!
 
Bottenisolering behövs nog bara om du bor i norrland och har högt grundvatten och mycket lerjord.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.