Ska man välja toaletter med 2/4 eller 3/6 spolning??
Tror det var här på forumet jag läste att det är lättare att det blir stopp om man har 2/4 spolning???
 
Köp en märkes-WC så kan du ställa in spolmängden på båda spolningarna steglöst.
 
Cheever skrev:
Köp en märkes-WC så kan du ställa in spolmängden på båda spolningarna steglöst.
Så det bör man kunna göra på alla Gustavsberg?? Bauhaus har ju en för 995kr nu.. billigt :surprised: Dock utan sits..
 
S
Cheever, frågan kvarstår väll egentligen, visst säg att man kan ställa in toan steglöst vad gäller spolmänd, frågan är ju ändå vad man skall ställa in den på? Fungerar 2/4 bra?
 
De rörkrökare jag har pratat med rekommenderar att man alltid ska spola med "stora" spolningen. Lilla spolningen är helt enkelt för liten vilket leder till stopp i rören.

De menar på att det mest är ett försäljningsargument att kunna spola "miljövänligt".

Jag använder nästan alltid 6 liter. Fast man kan ju naturligtvis använda lilla om man inte spolar ner något papper, (läs: om en kille pinkar :)).
 
ja den spolmängd du behöver beror ju på vilka typ av rör du har i huset. Gamla rör behöver mycke spolvatten, Har du nya rör behöver du inte så mycket vatten till varje spolning
 
sad_ant skrev:
Cheever, frågan kvarstår väll egentligen, visst säg att man kan ställa in toan steglöst vad gäller spolmänd, frågan är ju ändå vad man skall ställa in den på? Fungerar 2/4 bra?
Det beror på en mängd faktorer, men har du ett normalt avlopp kan du köra på 2/4-liters, men om du tycker att det inte spolar rent höjer du. Om du däremot bor i gammalt hus med längre och gamla avloppslängder bör du kontakta en lokal rensfirma, dom bruka ha koll och vet hur det ser ut ngefär där du bor och kan ge besked om det blir stopp vid för liten vattenmängd (vilket är ganska ovanligt att det händer).

Gurraberg funkar, är ställbar - dessutom åk och köp WC:n och inget annat och den store tysken får betala några hundringar för att få sälja den till dig.
 
S
Redan införskaffat 2st :) var köper man bra toasitsar då? :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.