Z
Hej!
Jag undrar om någon har några prisuppgifter på LB-hus serie ugglan?
De husen jag är extraintresserad av är Ugglan Classic 121, Villa Ugglan Komfort, Villa Ugglan Volym samt Villa Ugglan Nivå.
Det vi isf tänkte var nyckelfärdiga hus. Vad som tillkommer utöver själva husbygget har jag lite koll på (tack vare hjälp i andra forum), men just dessa hus är jag nyfiken på.
 
Hej,
vi kommer snart påbörja bygget av en Villa Ugglan Volym. Priserna i Uppsala län var i slutet av 2008:

Villa Ugglan Nivå NF 1950000
Villa Ugglan Volym NF ca 1850000
 
Ugglan 121 1,7 milj i Skäne
 
jag fick ett pris på en uggla 121 classic på 1,650,500 nyckelfärdig småland.
men mina blickar är just nu på ett vårgårda ( denna veckan,nästa är säkert något annat)
 
Z
tack så mkt för eran hjälp. det kan ju variera lite grand beroende på vart man bor. jag har med varit inne på ett vårgårda. men nån här i ett annat forum pratade om att ugglanserien skulle ligga lägre i pris. jag mailade kontoret i norrköping (som är närmast oss) och han skulle höra av sig på tisdag då han var åter på kontoret. men jag frågade bara om Ugglan Komfort då. Får maila om de andra med. =) Men jag är så nyfiken av mig att jag inte kunde vänta. så därför frågade jag här. =)
 
Z
är det förresten nån som vet hur det är med standarden i våtutrymmen? får för mig att det bara ingår våtrumsmatta samt våtrumstapet. nån som vet vad det skulle kosta extra att ha klinker/kakel i alla våtutrymmen?

sen undrar jag om nån vet vad det kostar om man vill ha taket tex svart istället för rött som är standard? om vi vill ha bänkskivor i köket i massiv ek? om vi vill ha rostfria vitvaror? om vi vill ha badkar/bubbelbadkar? vad en duschvägg skulle gå på? om man vill ha centraldammsugare? kamin? ryggåstak? klinker i hall samt kök?

finns det bara plain focus ek vitpigmenterad som tillval vad gäller badrumsinredning? och vad kan den ligga på? jag skulle helst inte vilja ha vit, men gillar ej det vitpigmenterade heller.

många frågor jag vet. jag kommer antagligen fråga lbhus om detta med. men då vore det intressant att veta vad andra fått betala för dessa saker. för och se om det är några stora prisskillnader och om de försöker få en att betala mer.
 
på den ugglan jag fick pris på så var det kakel och klinkers i alla våtutrymmen,fast väv i tvättstugan och klinkers på golv även där.
jag hade nog kollat med en säljare för axakt svar,det ska dom minsann kunna svara dig på.
 
Z
nybyggd skrev:
på den ugglan jag fick pris på så var det kakel och klinkers i alla våtutrymmen,fast väv i tvättstugan och klinkers på golv även där.
jag hade nog kollat med en säljare för axakt svar,det ska dom minsann kunna svara dig på.
det vet jag med, men som jag skrev skulel jag vilja jämföra för att se om andra får lägre/högre priser...

men tack för att du kunde svara på en fråga, hehe =)
 
Zelmilainen skrev:
det vet jag med, men som jag skrev skulel jag vilja jämföra för att se om andra får lägre/högre priser...

men tack för att du kunde svara på en fråga, hehe =)
det var det enda vetiga jag kom ihåg hehe !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.