-Primus- skrev:
I de rum där jag hittade de "charmiga" taken så kommer jag att sätta upp nytt tak iaf. Det kommer att krävas för mycket arbete för att få till det någorlunda.
Men det gamla taket får väl sitta kvar bakom det nya? Så nästa ägare eller kanske du själv kan göra iordning det senare om ork och tid finns. :)
 
-Primus- skrev:
Detta var inte i köket....
I de rum där jag hittade de "charmiga" taken så kommer jag att sätta upp nytt tak iaf. Det kommer att krävas för mycket arbete för att få till det någorlunda.
Ok, det förstår jag. :) Ja, det blir många spikhål och lappningar, hos oss också. Alla prioriterar vi olika. :)
 
Karakorum skrev:
Men det gamla taket får väl sitta kvar bakom det nya? Så nästa ägare eller kanske du själv kan göra iordning det senare om ork och tid finns. :)
Hahaha, ja...det får sitta kvar i 100 år till.
 
Okey, det tog längre tid än vad jag trodde, men nu äntligen är vårat drömkök klart och vi är mer än nöjda!

Nu är det bara piffning som fattas med detaljer som mattor, tavellister och hyllor med tillhörande prylar och böcker som gumman har hittat på alla möjliga ställen, bloggar, tradera, loppisar.
Vissa gånger när hon köpt något så ser det verkligen ut som något man man själv skulle ha hivat, så blir det faktiskt skitsnyggt när hon placerar ut det på noga utvalt ställe.

Några ändringar blev det från det jag skrev i mina planer i början av denna tråd. Det blev tex ingen golvärme i köket, jag köpte den där "Timellisoleringsfoamen" under mitt nya golv, och det gjorde susen. Långt ifrån lika kalla golv nu :)
Sen blev det inte ett helsvart vitvarupaket, vi tänkte till lite och kom fram till denna "vagnpark" som i våra ögon blev klockren.

Hoppas ni gillar det!
 
  • Gammkök.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bygga hus1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bygga hus2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bygga hus3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
fantastiskt fint (Y)

bra jobbat
 
Linus_E skrev:
fantastiskt fint (Y)

bra jobbat
Kul att du gillar det Linus!
Är toknöjd själv.
 
jättefint!
 
Jäklar vad snyggt det blev, ni har i bra smak och inte minst vilken skillnad det blev från utgångsläget! Mycket bra jobbat!!!

Gillar köksstolarna, liknar balkongräcket jag gjorde på balkongen vi har på övervåningen. Var har ni köpt dem?

Har kikat in på den här tråden lite ibland för att se hur arbetet går framåt och kan både från dina bilder och egna erfarenheter konstatera att det krävs en jäkla massa jobb när man håller på med gamla hus, har själv en 20-talsvilla. Vi har dock inte gett oss på köket än men har byggt badrum och tvättstuga på nya platser i huset samt renoverat sovrum...
Sliter själv med en fristående bastu & badtunna för tillfället (tråd här på forumet)

Ser fram emot att följa resten av renoveringen!
 
Riktigt fint!
 
Kanonfint, Primus!
 
Thomas_I skrev:
Jäklar vad snyggt det blev, ni har i bra smak och inte minst vilken skillnad det blev från utgångsläget! Mycket bra jobbat!!!

Gillar köksstolarna, liknar balkongräcket jag gjorde på balkongen vi har på övervåningen. Var har ni köpt dem?

Har kikat in på den här tråden lite ibland för att se hur arbetet går framåt och kan både från dina bilder och egna erfarenheter konstatera att det krävs en jäkla massa jobb när man håller på med gamla hus, har själv en 20-talsvilla. Vi har dock inte gett oss på köket än men har byggt badrum och tvättstuga på nya platser i huset samt renoverat sovrum...
Sliter själv med en fristående bastu & badtunna för tillfället (tråd här på forumet)

Ser fram emot att följa resten av renoveringen!
Hej och tack för dina komplimanger!

Bordet och stolarna är ifrån www.raunic.com/2.html modellen heter Wilhelmina
Kontakta dem för att se vilken närmsta återförsäljare för dig är. Vi betalade ca 7-8000:- för hela setet om jag inte missminner mig.
Sen har du också en lyxvariant på Mio som heter Wilma som ser precis likadan ut. Då går den på ca 25 000:-
Fast nu när jag gluttade på Mios hemsida så ser jag att de erbjudande på just detta set! Bord och 6 stolar för 17900:-
Vi klämde på dem när vi skulle köpa, och visst är det gedignare material i Mios men Raunics är helt okey för den pengen, vi valde också det billigare alternativet för att vi har småbarn än så länge. Det blir ju lätt märken och hackning i bordet då.

Mvh
 
Otroligt snyggt!! verkligen bra jobbat:)
 
OK, nu har "lite" utomhusprojekt startat!
Här ser vi den gamla skorstenen för sista gången.
Takläggar´n kommer på Måndag, då hinner nog skorstenen bli klar, då får vi ett helt nytt tak med ny råspont och rubbet.
Dom blir nog här ca 3 veckor.
Jag tackar högre makter för ROT!
 
  • Skorsten .jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Nu är den i princip klar, bara betongplattan på toppen återstår.
 
  • Skorsten2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev lite nyfiken på den där "Timellisoleringsfoamen". Vad är det för något?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.