Ska sätta in vattenradiatorer på övervåningens gavlar.

Det är 2st 90cm fönster och nu till min fråga om jag ska sätta en radiator under varje fönster eller en större radiator som sitter under båda fönstren. Rummet är 25 kvm.

(Har 1-rörssystem.)
 
Bara en utseéndefråga, två små är dyrare än ett stort. Har du kläm på balanseringen/dimensionering med 1-rörsystem?

Protte

Jag skulle sätta ett element då två termostater bara krånglar till det hela.
 
Skulle givetvis montera 2 element.....ett rum på 5x5 meter är relativt stort och kallras är ett elände som bara innebär sämre komfort och medför att man skruvar upp värmen villket ger högre förbrukning.
 
hur långt är det imallan fönstrena (bild!)
 
Det är 180 cm från utsida fönster från sida till sida.
Och det är 10-15 cm mellan fönstren sitter 2st 45 tjocka reglar mellan och sedan är det fönsterkarmen efter det.
 
Ett!

Protte
 
Ska jag köpa en radiator som är 180 cm lång eller 160 cm?
 
Ett stor element!
Ta hellre ett lite förstort än för litet element.
2 små ser bara paltigt ut.

Mats
 
mdredfox8 skrev:
Det är 180 cm från utsida fönster från sida till sida.
Och det är 10-15 cm mellan fönstren sitter 2st 45 tjocka reglar mellan och sedan är det fönsterkarmen efter det.
Om du menar att det är 180 cm mellan fönstrena skulle jag sätta 2 element...sitter dom på varsin yttervägg är det ytterligare ett skäl....är det 10-15 cm mellan fönstrena skulle jag kanske gå på ett element om man kan få det snyggt.....(smaken)...jag skulle nog då välja 2 element iallafall
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.