Vi planerar att sätta upp en innervägg och då vill jag ju fästa den i golvet. Hur djupt törs man skruva utan att riskera att skruva i golvvärmeslingorna?
 
Kan i värsta fall ligga ganska högt så jag skulle inte borra så djupt att det går att skruva.

En liten idé: borra t ex 10mm djupa hål i en ganska grov dimension (10mm?) och sätt sedan bultar som sticker ut denna längd underst på reglarna. Reglarna trycks ner av trycket från vägg etc så nedåt behövs ingen förankring, men bultarna ser till att inte regeln kan lossa i sidled... Hoppas du förstår min dåliga förklaring :)
 
Vet ni var slingorna ligger så låt bara bli att skruva där ;)

Om inte kan ni ta dit en IR-kamera och se var slingorna ligger.

Tycker det är bra dumt att chansa.

Normalt sett tror jag det räcker det att väggen bara står "dubbad" dvs en kort plugg som håller den på plats.
 
Tack för svaren!

Då räcker det kanske att fästa i parketten som jag tänkte lämna kvar under syllen.
 
Tror att det tom kan räcka med dubbelhäftande tejp.
 
Det är ju bara en fördel att lägga parketten under, då kan ju väggen senare tas bort. Såga väggreglarna lite längre och spänn fast mellan tak/golv och komplettera med ett fåtal smala skruv i parketten så sitter väggen :)
 
Är det flytande parkett så är det inte helt korrekt att ställa en vägg på den...
 
Man kan alltid limma med hjälp av förslagsvis pl 600 el. liknade. Kommer sitta som berget.
/J
 
injonil skrev:
Är det flytande parkett så är det inte helt korrekt att ställa en vägg på den...
Utveckla.
Vad innebär flytande parkett?
Varför får man inte ställa en vägg på den?
Du menar att den ska kunna röra på sig?

mvh
 
Flytande golv ska kunna röra på sig, ja. De flesta morderna parkettgolv är flytande, dvs de är inte limmade eller skruvade/spikade. Vad är det för golv?
 
Fantastiskt med detta forum. Är precis i tagen att resa 3 väggar och har samma fundering. Parketten är flytande för mig så jag får spåra upp den tänkte jag. Nubb och pl 600 låter ju rätt vettigt.

Är det hur snickare brukar göra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.