Hej

Jag har tittat på en bostadsrätt som verkar toppen! Men tvättstugan ligger i källaren som är under lägenheten och funderar på om man kommer höra och störas av ljudet från centrifug? Skulle inte kännas nå vidare o höra sånt från 7-22 varje dag vardag som helg..
Tvättstugan är nyligen renoverad så antar att det är moderna maskiner o så..
Vad säger ni? Någon som bor el bott så och kan berätta?
 
Du kommer nog att höra centrifugen, om det är tyst i din lägenhet. Det är svårt att isolera bort sådant då det inte bara är ljud utan också vibrationer som får element, rör, ventilation och sådant att ge en del toner ifrån sig. Om du sedan störs av det är en annan fråga. Det låter förmodligen inte så mycket mer än när en moped åker förbi utanför, kylskåpet går igen, toalettstolen fyller på vatten etc.

Och är du en del av en barnfamilj, så tror jag inte du märker den annat än enstaka tillfällen.

För att vara på den säkra sidan kan ni ju alltid be att få "provlyssna".
 
Jag kommer bo ensam i lägeheten..Jobbar dessutom natt ibland och vill då kunna sova på dagarna o på helger vill man kunna sova längre o inte bli väckt av tvättstugan kl 7. Det beror lite på hur högt det låter...inte kul med centrifugen som låter någorlunda från 7-22 varje dag kanske..kanske känns som det aldrig blir riktigt tyst då..när jag va där o titta så stod tvn på så tänkte inte på sånt då..Kanske får lov o gå dit igen bara hoppas nån tvättar då med...el om jag kan be henne sätta på en maskin o sitta där o vänta tills centrifugen slår igång..kanske inte blir så populärt
 
Låter misstänkt att man har TV'n på vid visning. Jag tycker absolut att du ska provlyssna speciellt som du ibland behöver din "nattsömn dagtid". Tänk också på att ev ljud kan påverka bostadsrättens pris den dag du själv behöver sälja.
 
Hej jag är själv nattarbetare, och skulle tänka mig för en gång extra med att köpa en lägenhet över en tvättstuga. Du får ju räkna med att bli störd när du sover på dagen, det var konstigt att dom hade TV på när det var visning, var det för att dölja ljud från tvättstugan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.