Jag behöver tips och förslag på planlösning för en stor familj. Kataloghusen har sällan fler än fyra sovrum och vi behöver åtminstone sex. Har ni några tips att ge?
 
Kontakta husföretagen och se om de har en variant med fler rum på lagret :). De sätter ju ut sina standardhus men eftersom de flesta vill ha några ändringar så har de mer i bakfickan
 
... som med fyra barn behöver fem sovrum och som dessutom arbetar vi båda hemifrån. Men vid kontakt med husleverantörer så verkar de mycket hjälpsamma med att skissa fram något utifrån våra behov eller skicka förslag på liknande husritningar de gjort. Gör en lista med vad vilka utrymmen ni behöver och andra önskemål och ring runt.
 
Här är en tidigare modell (Kastanjen) från Vårgårdahus (fritt ur minnet och snabbt ritat!).Övervåningen på det huset är klassiskt med två små och ett stort sovrum. Istället gjorde jag en övervåning med fyra mindre sovrum (vi har ungefär så, men lite kortare hus. Här skulle det gå att förlänga rummen om man vill).
 
  • storfamiljsplan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ritar vi på ett enplanshus att sätta upp i lösvirke och är en riktigt bra planlösning på spåret. Skall bara kolla att allt får plats i plånboken så sätter vi spaden i marken. Tack för alla tips! :)
 
Nu såg jag visserligen att ni kollat på 1 plans...men den här är annars en riktig goding för en storfamilj Karlsonhus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.