Bygger nog mera på okunskap än på jävulskap skulle jag tro.
Kunskapen om asbest är ganska knapp hos gemene man. Under 80(?) talet så var det ju nästan så att man dog av blotta åsynen av detta "vedervärdiga" material.
Det ÄR farligt om man bearbetar det genom att fila, slipa, borra eller på annat sätt frigöra damm från det. Men nästan allt asbest är bundet eller lackat och borde inte utgöra någon fara om man bara vet hur man skall hantera det.
 
Är du medveten om att hyreslagsutredningen precis föreslagit att bytesrätten ska inskränkas kraftigt? Värden ska få rätt att vägra om de bara har anledning att anta att ersättning kan vara inblandad - som till exempel vid byte från mindre till större lägenhet. Det kommer då att vara upp till hyresgästen att *bevisa* motsatsen, vilket i princip är omöjligt.

Jag kan bara instämma i gratulationskören - du har precis gjort dig ovän med samma värd som kommer att kunna lägga in veto mot ditt byte i framtiden...
 
Jobbar själv på ett fastighetsbolag och det är såna som TS som gör fikarasterna roliga...
 
Jag förstår verkligen inte. De gånger jag har flyttat in i hyresrätt så har det alltid varit ypperligt städat. Och är det inte det så får väl värden se till att det blir det. Det är ju inte konstigare än så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.