Vi gör mycket själva, mest det långtråkiga och alla ytskikt, men vi skulle inte orka med det om det inte vore för vår underbara byggnadssnickare, vår fantastiska timmerman, vår tålmodiga eletriker, vår trollkarl till finsnickare och sist men inte minst, vår glada och skickliga murare! Heder och tack, med er så ror vi detta iland!
 
Va vad är det jag ser en som är nöjd med hantverkare kul att det finns folk som kan säga att något är bra med oss ;-)
 
Ja.. De som är nöjd är oftast tysta. Det är de som är missnöjda som hörs! :)
 
Varöf inte namnge firmorna då? Alla trådskapare som är missnöjda med sina hantverkare är ju blixtsnabba med det...
 
... trodde det var ironi först :)
 
Måste kolla med dom först om det är OK. Dom är faktiskt guld. Speciellt elektrikern som mest jobbar på industrier som står ut med vårat byggnadsvårdande och verkligen engagerar sig i att lösa problem! Förresten så glömde jag plåtslagarna som utan att blinka precis visste hur vi ville ha skivtäckning i fem "tårtbitar" med ståfals som inte var för hög (ej standard) och utkast i hörn. Man måste ju försöka hitta dom hantverkare som passar för sitt jobb oavsett om man bygger nytt eller "byggnadsvårdar". :)
 
Tråkigt nog hör man ju mest talas om de dåliga hantverkarna, mensjälvklart är de bra så många fler. VI hade en elektriker som skulle göra en massa knepiga arbeten. Första dagen (av två trodde vi) ringde han vid lunch, då var han klar och hade löst allt på ett snygg och smidigt sätt. Vi var mållösa...
 
Mikael_L
gafsan skrev:
Måste kolla med dom först om det är OK.
Rätt tänkt.
Jag rekommenderar gärna grävaren vår, men jag har inte gått ut med en allmän rekommendation, efter samråd med honom.

Han är ju inte dummare än att han vet att kundkretsen sakta bör utökas. Samtidigt är han ju som sagt duktig och har därigenom för det mesta tillräckligt med uppdrag. Detta betyder ju att han kan ta det lite lugnt med expansionen och helst slippa råka ut för dåliga kunder (, likväl som vi kunder inte vill råka ut för en dålig hantverkare).
 
Har kollat att dom har rätt fullt upp även i dessa tider så det får nog bli tips via PM i närområdet....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.