Måste köpa in en ny kamin , då plåtarna till min hugo miljö inte längre går att få tag på.
men vad ska jag köpa ? jag vill han en som har en fläkt på sig så man får ut värmen.
och den ska klara av att värma ett hus på 150 kvadrat.. min hugomiljö jag har nu är det fläktar kopplad från så jag får ut värme i köket och hallen....

tacksam för alla tips..
 
varför ber du inte nån göra nya plåtar?
 
manana skrev:
varför ber du inte nån göra nya plåtar?
För dom har sluta tillverkats och går inte att få tag på..
vart lovad nya plåter v.50 men dom har inte kommit än..
ringde och fråga vart dom var och han sa att jag inte skulle få några för dom
tillverkas inte längre.. pratade med någon idiot där första gången..
 
Ta dom gamla och far på en verksta dår du bor och be dom göra dej nya menade jag
 
Vilken plåtfirma som helst fixar plåtar men för din egen skull bör du byta kamin. Du spar 2/3 av vedhögen och får längre brinntider. En som har facit i hand
 
Konstigt ?att den kaminen drar mycket ved...Jag känner en HUGO....Och han är dryg:D

Är du inte nöjd ..Byt kamin..!

Mvh
 
Testar i den här tråden också.

Vart kan jag få tag på en glaslucka (bara glaset) till en Hugo-kamin?
Det är kallt och jag har lyckats spräcka en lucka.
Nu har jag varit ner i garaget och kapat till en provisorisk aluminiumplåt som får utgöra substitut så länge.
Snälla, har ni ett tips på vart och /eller hur jag får tag på en meddela mig snarast med ett PM eller ett inlägg på tråden så att även andra Hugoägare kan få ett tips.

/Anders
 
Jag har exakt samma problem som Anders med en glaslucka till Hugo som gått sönder.

Det är drygt att köpa en ny kamin på grund av en trasig glaslucka.

/Magnus
 
har ett par luckor liggande till modellen före miljö:n.Gratis vid hämtning.Men fortfarande för er egen skull:byt kamin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.