och som har lagt ut bilder på hur bygget går/gått?
Jag är så nyfiken... Vi skall bygga ett nyfunkishus med dem, och markarbetet påbörjas troligen om ett par veckor. ::)
Det skulle vara jättekul att höra hur det gått för er, är ni nöjda med resultatet osv...
 
Jag bygger med Trivselhus men är inte så duktig att jag gjort en hemsida om det. Det har däremot en tjej som kallat sig Millface på byggahus gjort, jättefina bilder (framförallt många!) http://www.phantazm.nu/husbygget/HusBygget

Huset hon byggt är samma som vi håller på och bygger...
 
Vad spännande det måste vara! Minns hur det kändes. Vi har snart bott i vårt TH i ett år, vi har ett Arkitektens skiss 521 fast med pulpettak och massor av ändrade fönster. Tyvärr har jag ingen hemsida från byggtiden men bilder finns... Har du frågor eller vill se bilder kan du skicka ett direktmedelande till mig med din mail!
 
VVi håller på och bygger ett etagehus med th. Vi är nöjda allt har gått ganska smidigt, förutom en sprängningsnota som blev väldigt dyr, suck.
vi flyttar in till helgen och slutbesiktning är på torsdag.
Ska bli så skönt...
Vi bygger norr om sthlm, hemsida finns tyvärr inte men lite bilder kan du titta på här: http://www.ofoto.eu.com/BrowsePhotos.jsp?&collid=97840168633
Ska ta mera bilder alldeles strax.
Hoppas allt går bra för er , vart ska ni bygga?
 
Hej!

Tack för era svar!
Ja, det är verkligen spännande, man hoppas ju så att allt ska gå bra och att inga otrevliga överraskningar skall dyka upp.

Jenny, tyvärr kunde jag inte få upp länken du skickade.

Rosie, kul att se dina bilder. Vi skall bygga i Nacka utanför Stockholm. Precis som för er så ser det ut som om sprängningen blir betydligt dyrare än vad som var tanken från böjan...tyvärr...

Ha det bra

Cissi
 
Rosie!
Är det Downihill 401 ni har byggt?
Vi funderar på den modellen, hur mycket gick sprägningen på?(vi kommer noga att åka på en hel del sprägning vi med).

Är ni nöjda med huset så här långt?

mvh / Anna
 
ja det är en downhill 401 men det är rak baksida så att huset är någrsa kvm större än orginalet, 149kvm.
Vi är jättenöjda hittils, nu har vi juinte bott i det än men det är ju så gott som klart och det ser bra ut.
ja sprängningen blev ju ganska dyr, drygt 200 000 med bortforsling. Men då hade vi väldigt mkt som skulle bort, Vår tomt är gansksa sluttande så egentligen kankse ett sluttningshus skulle passat bättre. Men vi fastnade för detta hus.
 
Rosie, var höjdskillnaderna på tomten jättestora?
Vi har skillnader på 1-2 meter på tomten vi har tänkt att bygga.
Hur mycket gick ert bygga på totalt exkl. tomt.?
Vart är det ni bygger?

Mvh / Anna
 
Vi hade höjdskillnad på drygt 3 meter så det var nog lite för mkt för ett etagehus. Så man får se om det går att göra nåt fint av baksidan sen.
Vi bygger i järfälla och bygget har väl gått på ca 2,5 med alla kostnader runt om. Är ltie osäker på summan för vi har inte räknat ihop allt än. Men huset gick på nästan2,1 milj.Då ahr vi valt till lite tillval
 
Vi har precis byggt ett Greenline 711 ändrat till 212kvm. Dock har vi haft en hel del strul vill jag lova med mkt huvudvärk och magsår. Det har dock löst sig.
 
Vi har precis påbörjat vårt bygge tillsammans med TH. Markarbetena satte igång för typ två veckor sedan och de är klara med sprängning och schaktning. Idag levereras reningsverk och under veckan ska det läggas makadambädd mm. Reningsverket skulle egentligen installerats vecka 10 så nu ligger de (förhoppningsvis) någon vecka före i planeringen.

Hittills är vi väldigt nöjda med TH, det enda jag skulle kunna tänka mig att klaga på är att det tagit rätt lång tid att få reviderade ritningar eftersom dessa var tvungna att revideras på huvudkontoret i Korsberga. Det tog typ två-tre veckor innan nya ritningar kom tillbaka. Nu tror jag dock att de anställt en på lokalkontoret här i Göteborg som kan revidera ritningar så att man slipper denna väntetid.

TH verkar ha kontakt med bra hantverkare och min uppfattning är att TH har rätt bra rykte i Göteborgsområdet. Vad gäller priser så är de väl inte särskilt billiga men inte mycket dyrare än många andra heller. Vi bygger ett "specialritat" hus och vid offertjämförelse skilde sig priserna för själva huset mellan de olika husföretagen inte särskilt mycket åt.

Våra markarbeten hamnar på 225000:- plus 50 lass á 1250:- för bortforsling av sprängsten. Totalt 287500:- (!) vilket väl i och förs ig inte är THs "fel". Hur som helst har vi sprängt vääääldigt mycket, så gott som ett helt berg faktiskt. På ett sätt känns detta lite trist (inte bara pengamässigt) då ett berg inte direkt är något som går att återställa. Tomten går i nuläget inte heller att känna igen men så som kvarvarande massor fördelats så kommer det bli hur bra som helst!

Sammanfattningsvis kan jag verkligen rekommendera TH! Detta omdöme baseras dock på mina erfarenheter hittills. Jag kan ju få andra erfarenheter framöver men som det känns nu så verkar det inte bli några problem. Men man är ju född naiv så...
 
Det verkar som om de flesta är nöjda eller mycket nöjda med Trivselhus. Jag undrar om någon byggt med Trivselhus i Malmöregionen?

Jag skall bygga i Skegrie och är nyfiken på vad ni har för erfarenheter.
 
Skall bygga Solvik 619 i Uppsala trakten (Alsike)

Har skrivit på papper och håller på att justera ritningar. Sen är det bara att invänta bygglov
 
Vi bygger TH i Västerås (västra skälby), plattan göts igår, hus och garage kommer den 21/2... beräknad inflyttning i slutet av juni - so far so good! 8)
 
Någon som vet om man kan, eller om det är någon idé att, besöka fabriken i Korsberga för att se sitt hus under tillverkningen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.