Hej!

Har kikat lite på Miamipools "kidney"-modell. Tycker den är snygg. Är det någon som har erfarenhet av kvaliten på poolen och kvaliten på företaget ifråga?

Peter
 
  • Gilla
Hane73
  • Laddar…
Ingen erfarenhet av själva poolen. Goda erfarenheter av företaget.
 
jag beställde katalog m,m av dom 1996 har inget fått ännu,dom kanske la det på B post hehe
 
96, jo det är ju några år sedan:)

LUDDET: På vilket sätt har du bra erfarenheter, om du orkar vore det intressant med en kort utveckling. Tittar lite på Folkpool också och är väldigt novis inom området...
 
På den tiden jag hade pool beställde jag en del prylar via telefon. Beställde en ny liner, måttbeställd med poolguardficka. Upplevde mina kontakter som kunniga och serviceinriktade. Klara besked om priser och leveranstider (som dessutom hölls).

Jag var helt nöjd och kunde kostatera efter kontakter med en del andra företag i branschen att M. nog hörde till de pålitligaste.

Det var dock c:a 20 år sedan så mina erfareheter är inte purfärska.;)
 
Det är sant att de inte är helt purfärska, men ändå en erfarenhet! Och sedan är det ju alltid så att man får sin erfarenhet oftast utifrån en kontakt. Ett företag kan ju ha 20 klockrena personer och ett nöt. Pratar man med honom i sin förstakontakt tycker man ju företaget suger. Och vice versa kan det ju vara 20 nötter och ett ess och träffar man på esset får man en jättebra uppfattning.

Konstigt att inte alla företag förstår vikten av detta :confused:

Men det verkar i varje fall som Folkpool och Miamipool åtminstone säljer såpass att de har en seriös marknadsbudget då man ofta ser de i diverse hustidningar. Så de borde väl vara någorlunda ok båda två, även om det verkar som de har lite olika system, där Miami verkar ha en stålstomme medans Folk har någon annan typ...
 
Har endast dåliga erfarenheter av miami pool.
Byggde en av deras pool till mina föräldrar och när vi fick problem med att sandfiltret släppte ifrån sig sand till poolen så var dom inte så villiga att hjälpa till.
Skicka en del och sa att vi skulle byta den och så höll dom på hur många gånger som helst, under nästan 3 år. Och deras motivering va typ att vi hade byggt fel.
VD sa flera gånger att det bara va vi som hade detta problem men när vi senare fick tag på fler med samma sandfilter och pump så var det flera som hade samma problem.
Så i mina ögon är dom bara ett företag som vill sälja men tar inte på sig nått när det blir nått strul.

REKOMENDERAS EJ!
 
Håller precis på med en poolmodell som vi själva designat och som är väldigt lik Miamipools Kidney, men till mycket bättre pris samt med betydligt bättre filter, pumpar och tillbehör.
Snacka med Johan på Pool & Hälsa så får ni mycket bra support.

Se länk nedan samt poolmodell Strömstad.
http://www.harligabad.se/index_files/Page398.htm

Vi håller på att bygga för fullt och linern kom precis i idag, se bild.
 
  • IMG_0424.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjena LH!

Jo, den ser ju väldigt nice ut. Är det någon slags mosaikliner? Det står att det är med belysning. Är den tillräcklig tycker du? Halva grejen tycker jag är att sitta och dricka ett glas dyrt rödvin på en sommarkväll och grilla lite med vänner och se en undervattenbelyst pool :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.