bygga_bo skrev:
Har du hunnit testa dem? Tycker du att det skulle vara värt att byta ut ganska ok svarta lister mot de nya (om du har erfarenhet av de svarta dvs)? Jag kan vänta med att byta, men man är ju lite prylnisse...;)
har ingen erfarenhet av dom svarta, kommer heller inte hinna köra maskinen innan påsk.
 
Har provat båda och kan varken se några för eller nackdelar. Har svart list på min egen och genomskinlig på jobbet. Den genomskinliga är betydligt styvare än den svarta men resultaten av sågningarna är detsamma. Personligen lägger inte jag ner pengar på en list som kostar en del men som gör samma resultat som den befintliga.

Upplever den genomskinliga som att den inte ligger lika stabilt som den svarta men det är nog bara något som jag har inbillat mig av gammal vana.
 
Jag har ju lyckats såga sönder min svarta (1400mm). Vet att man kan återanvända genom att flytta ut den några millimeter, men om det finns en ny variant kan jag lika gärna köpa den. Läste i något Festool-forum förut om hur man byter, och har för mig att det det var lite meckigt och att det dryftade vilket (amerikanskt) lim som var bäst. Någon synpunkt på detta?

/A
 
Det som funkar för mig är dubbelhäftande-tejp, inte den vita matttejpen, utan vävvarianten. Skrapa bort det gamla limmet med fönsterskrapa eller liknande, sätt dit tejpen, skär, sen på med nya listen och såga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.