Är det någon som har erfarenhet av Cylinda diskmaskiner? Vi har mycket goda erfarenheter av deras tvättmaskin och torktumlare och funderar nu när vi ska köpa diskmaskin på just Cylinda. Det som bl a låter lockande är att de som enda märke (vad jag vet) erbjuder 5-årig garanti......
 
Cylinda har mycket fina diskmaskiner enligt mig. SKF kullager i korgarna är bara en grym fördel, sluten spolsystem i diskutrymmet,slipper packningar som kan gå läck... mm. mm. Tummen upp från mig.
 
Vi har en Cylinda DM72 och är helnöjda med den
Vi valde den mest för att den var bland de tystaste då (4 år gammal)
 
Som säljare finns det inga diskmaskiner jag säljer hellre än Cylinda. Inredning helt i rostfritt stål, ingen plastskit som går sönder. Tycker bättre om dem än Mieles, de senare är såklart fina grejer men det är mer smäck i korgar, spolarmar och hjul.

Barnspärren som finns på alla är ju inte heller fel. Ta vilken Cylinda som helst, rätt från början.
 
Rostfria spolarmar (inte plast), dessutom fast anslutna, fem års garanti.. det är Cylinda som gäller, ingen tvekan.
 
Det som oroar mig lite är att Cylinda (DM55RF) kom näst sist i Råd & Röns test av diskmaskiner förra året....men man kanske inte ska gå så mycket på deras tester....:confused:
 
Jag brukar tycka att deras tester är relevanta i det mesta, nu har jag inte läst just detta test.
 
Jag håller på Cylinda. De åren vi flyttade runt under renoveringen var diskmaskinerna ett irritationsmoment när man var van vid Cylindas praktiska och robusta inredning. Det blev självklart en ny när vi inredde köket. Vi valde DM72 som är både tyst och har den praktiska knivkorgen.
Det blev förresten en Cylinda tvättmaskin och torktumlare också.
Att de tillverkar i Sverige är också ett plus ur nationalekonomisk synvinkel.
 
imported_Benno skrev:
Att de tillverkar i Sverige är också ett plus ur nationalekonomisk synvinkel.
Cylinda må vara bra, men jag blir störd av att de för fram just Sverigetillverkningen som ett kvalitetsargument i reklamen ("Sverigedisken" och blågula färger). "med svensk kvalitet och för svenska hushålls behov". Vad vet dom om mina behov? Jag är jag och inte någon homogen svensk medelmassa.

Köp det som är bra! Om Cylinda är det yppersta av kvalitet så låt resten av världen förstå det så ordnar sig nog Sveriges ekonomi utan att vi behöver vara protektionister.
 
Vi som har ett jobb som måste konkurera med låglöneländer förstår att vi säljer på kvalite här i Sverige men många förstår inte det och det verkar vara sådana som inte har någon lönekonkurens som inte vill köpa made in Sweden.Jobbar själv på ett företag som sälger 30-40% på China för de förstår att köpa kvalite att inte du gör det jakobnm det kanse är för mycket begärt.
 
jakobnm skrev:
Cylinda må vara bra, men jag blir störd av att de för fram just Sverigetillverkningen som ett kvalitetsargument i reklamen ("Sverigedisken" och blågula färger). "med svensk kvalitet och för svenska hushålls behov". Vad vet dom om mina behov? Jag är jag och inte någon homogen svensk medelmassa.

Köp det som är bra! Om Cylinda är det yppersta av kvalitet så låt resten av världen förstå det så ordnar sig nog Sveriges ekonomi utan att vi behöver vara protektionister.
Man kan riva bort den blågula dekalen om man inte vill känna sig som medelsvensson ;-). Jag håller med om att reklamen är larvig men jag bryr mig vanligen inte om reklam utan gör för det mesta ganska grundlig research innan jag köper tekniska saker som skall räcka länge. Tyvärr tittar alltför många (av olika skäl) bara på prislappen och där konkurrerar inte västeuropeiska tillverkare längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.