Jag vill ha tips på bra planlösningar.

Behoven i vår familj är förljande:

3 sovrum
1 arbetsrum/datarum
1 allrum
1 vardagsrum
1 wc med dusch/bad
1 wc med dusch
bra förvaringsmöjligheter med gärna en klädkammare och ett förråd.

Någon som har tips på bra lösningar? gärna egna lösningar eller omädrade planlösningar från hustillverkare. De som finns ute på nätet har jag nog titat igenom nu och där finns några bra men undrar om det finns andra.

Tomt 1000 kvm (34m mot väg och 29m djup.) Helst enpalnshus.
Totalbudget på 2.8 miljoner då ska allt ingå. Tomtpris 130 tkr.

Inloggad Ca 150 m2 är nog bra storlek för oss. Inget sovrum under 10 m2 och allrummet bör vara minst 14 m2. Gärna halvöppet mellan kök & vardagsrum, dock inte helöppet utan vikel eller så.

Visa svaret här eller så får du min mejl via PM.
 
Redigerat:
Inga tips?
 
Varför inte ta kontakt med några husleverantörer som har många varianter på planlösningar av sina hus? När vi köpte så bläddrade vi igenom en pärm med ett hundratal varianter på planlösningar av den husmodellen vi var intresserade av.
Lycka till!
 
Jag är ute efter ungefär samma sak och har hittat Vårgårdahus "Bo 141" (alt. Villa Lövås)

Man skulle kunna Lövås men med 141s kök och en vägg mellan kök och vardagsum så att det blir halvöppet.
 
Rita själv är de ett alt.:)
 
Tack för alla svaren.

Jag har ritat en variant själv ett vinkelhus på ca 145 kvm. Som rymmer allt ovan. Men som sakt var så vill man ju tänka till ett antal gånger innan man slår till med husbygget.
 
hmmmm... vårt hus verkar vara perfekt för dig.....skicka ett pm så skickar jag planlösning !!
 
Vi kommer att bygga ett Regin från Älvsbyhus. Det passar in på dina önskemål!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.