jocke4u skrev:
Ja, så gäller även min detektor. Står att man skall inte ha möbler som är högre än 0,9 m närmare än 1.8 m. Tar man denna linje från detektorn (som sitter på 2.2m) så skall ju inte ett källarfönster med höjd 1,6 m ca 6 m bort vara en issue.
Tvärtom måste det ju bli, ju längre bort desto lägre ser detektorn.
 
f91jsw skrev:
Tvärtom måste det ju bli, ju längre bort desto lägre ser detektorn.
Precis...dvs är katten i källarfönstret så borde hon "flyga över radarn".
Nu hittade jag ett "fel" som jag inte kan förklara..den var inställd på "fast" men numera är den "slow" och kanske kan ge lite ...båda skall dock funka för en katt...men ger ju lite extra tolerans

Fast = max 13.6 kg
Slow = max 27.3 kg

Återkommer problemet så blir det en Bosch Blue Line detektor
 
jocke4u skrev:
Precis...dvs är katten i källarfönstret så borde hon "flyga över radarn".
Nej, detektorn ser "allt" över en viss nivå. Dvs det finns ingen djursäker zon på höga höjder.
 
f91jsw skrev:
Nej, detektorn ser "allt" över en viss nivå. Dvs det finns ingen djursäker zon på höga höjder.
Så har jag också tolkat husdjursfunktionen.
Det är därför det förutom maxvikt även anges maxhöjd för husdjur.
 
Nu är jag ingen expert men de rekommenderar monteringshöjd 2.2 - 2.6 m och att man inte skall föremål högre än 0.9 m som djuret kan klättra på närmare än 1.8 m. Med detta så _borde_ det vara ok att ha en piedestal med höjd 0.9 m på 2.5 m avstånd. Likaså borde det vara ok med 1,5 m på 6 m (obs ej uträknat)

DSC anger ju sådana här bilder (se pet-lens side view)
 
  • bv4.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
du kan se från linsen till sista randen på skalet och bilda dig en uppfattning hur den tittar. olika rörelsevakter fungerar olika. en katt kan sätta igång larmet även om den ligger mer än 1.8 m ifrån t.ex. rörelsevakter som tittar mot en trappa (med husdjur) larmar alltid till slut. vinkla rörelsevakter ifrån solljus, trappor (vid husdjur), värmefläktar, ventilationer etc. sätt den aldrig nära stora plåtmaterial, som ugnar osv. det förslaget du beskrev, räcker ju att katten gör ett hopp från piedestalen så går larmet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.