Hej,

jag håller på att renovera min toalett/duschrum. Jag har valt att riva ut det gamla men att låta yrkesman lägga ny matta och våtrumstapet.
Jag har spacklat igen gamla borrhål samt små hål i betongen med väggspackel(blev rekommenderad att det funkar bra för mindre spackling i våtrum av säljare). Har nu läst att det kan bli problem med vanligt väggspackel i våtrum så nu vill jag höra era kommentarer ang detta innan de kommer IMORGON!!!

Alla kommentarer om att jag skulle kolla upp lite mer innan är onödiga, det har jag fattat själv.

De kommer att bredspackla väggarna innan de lägger tapeten också så det kanske inte är så allvarligt som jag fruktar. *Hoppas*

Tack för kommentarer ang. detta!
 
Helst ska du ju ha våtrumsspackel då detta är lite tåligare och har antimögelmedel i sig. Själv fick jag ta bort våtrumsspackel då det inte dög eftersom jag ska sätta kakel senare. Men ska man ha tapet/matta räcker det med våtrumsspackel. Beckers har ett bra sådant. Ska du följa regelboken bör du alltså försöka byta spackel, men allt hänger ju på vad hantverkaren använder för spackel för bredspackling. Som du säger, är det bara småhål och det sedan bredspacklas med våtrumsspackel (eller cementbaserat spackel/fix) borde det hela gå bra.
Större borrhål skulle jag spackla med cementbaserat spackel/fix.
 
Redigerat:
Tack för svaret Stabja, jag kontaktade alcro ang. spacklet jag använt och enligt dom tillsattes inget anti-mögelmedel i deras våtrumsspackel heller så det var endast hållfastheten som var skillnaden.

Tror inte jag behöver oroa mig något mer.

Grymt forum förresten, kommer absolut ställa mer frågor här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.