...står o väljer mellan Villa vårvik(vårgårda) och Ugglan classic 159.Två st. ungefär
likvärdiga hus(tror jag:)),men jag tycker nog att vårvik har bättre planlösning o bättre
plac. av innetrapp.Är det någon som har erfarenhet av dessa villor? även prisuppgift är ju
intressant för:stomrest,oinredd övervån, nyckelfärdigt. Tacksam för svar:)
 
jag skulle väl isåfall hålla ugglan före,pg,a totalentrepenad.
sen är vårgårda rätt fin,men har delad entrepenad.
 
Undra om jag är partisk då jag just nu sitter i föregångaren till Ugglan159 dvs i en pärluggla.
Kollade lite snabbt på Vårgårda husets planlösning och såg att ugglan har fler rum och framförallt större rum på ovanvåningen.
VI är mycket nöjda med vår Uggla och totalentreprenad var bra. Allt ingick. Vi betalade 1,6 för huset 2005
Tycker att placeringen av trappan i ugglan är bra men det man ska tänka på är att trappan inte ska vara precis innanför ytterdörren för då blir det smutsigt överallt för där hamnar det mycket grus och annat utifrån
 
...tackar för era synpunkter:).Jag gillar oxå ugglan,Men har lite svårt för planlösningen som
sagt tex. kök ej i anslutning till vardagsrum,för litet utrymme för klädvård(5,7kvm).
På villa vårvik kan man slå ihop de två små sovrummen(uppe)till ett med klädkammare,
vi har ett barn.Kapprum o klädkammare i ansl. till entre ett plus oxå.
Alltså totalentreprenad måste ju vara en dröm,själv har jag renoverat i ca. 15 år till o från:D...
Finns det ngn med prisuppgift på villa vårvik??
 
Även Vårgårda har totalentreprenad, vet dock inte om det erbjuds i hela sverige. Om du får ett pris från dem så är det viktigt att tänka på att de inte har med en enda spänn för markarbeten i sina offerter (åtminstone under 2007) medan det hos LB-Hus ingår mer än vad som normalt är standard hos övriga husfirmor. Ugglan 159 kostade 2007 1,95 MSEK, inredd övervåning samt tillval såsom braskamin och lullull i köket.
 
...tack för svaret:).Nu har jag lite koll på var ungefär Ugglan 159 hamnar på!!.Finns det
ngn som vill dela med sig av sina erfarenheter med ett bygge av villa vårvik?gärna bilder,
entreprenadsform,ca priser,kvalitet.
//Tack
 
Hej var o tittade på en ugglan classic 159 igår och det var så jäkla fint!

tips till alla ni som tänker bygga den är att ta bort väggen bakom trappan till lilla sovrummet då har man genast ett fint matsalplats med utgång till altan!

det kommer vi göra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.