Jag letar en dörrklocka till min hemmastudio, en sån som inte låter utan istället har en lampa som lyser eller blinkar. Gärna en som man kan ha en knapp men två mottagare till, övriga huset ska ju höra när någon ringer på dörren. Jag har tittat på elektronikbutikernas hemsidor (Clas Olsson, Kjell & co o.dyl) men jag tycker inte att jag har hittat nåt som kommer att fungera.

De som säljs där har blinkning som kan vara på eller av, men ingen brytare för ljudsignalen. Sedan är jag lite tveksam till hur tyst dom är, då den ska sitta i studion så ska den inte låta alls. Bara en stark lampa som tänds eller blinkar i 0,5 - 1 sekund när någon ringer på dörren.

Går sånt att köpa färdigt eller är det hemmapul som gäller?
 
Passa er för Nexas kvalitet, ta en Friedland - de är snyggare, har bättre kvalitet och blixtljus
 
weson47 skrev:
Passa er för Nexas kvalitet, ta en Friedland - de är snyggare, har bättre kvalitet och blixtljus
Visst är det så att man får vad man betalar för. Men med mina erfarenheter hittills tycker jag att Nexa är mycket för pengarna. Jag har deras fjärr för timerprogrammering och lite lösa stickproppar och har även fastinstallerat en trafo för en grupp på 3 spottar i en kupa. Detta har fungerat klanderfritt i ett halvårs tid nu. Har tänkt att fastinstallera ett par grupper med spottar till nu när jag bygger om nedre våningen.

Ett budget säkerthetstips...

...som jag använder Nexa till också... jag har satt mottagare till både kaffebryggare och tebryggare eftersom min fru nästan alltid glömde tebryggaren på på kvällarna. Jag programmerade in ett start och ett stopp kl 10:59-11:00 resp 22:59-23:00. Då vet man att bryggarna inte står på hela dagen eller hela natten. Även detta funkar klockrent fast fjärren ligger på våningen ovanför. Funderar dock på att ha en programmerbar fjärr per våning. Dom kostar ju bara 200 kr.

Nästa steg är att prova en Tellstick. :)
 
weson47 skrev:
Passa er för Nexas kvalitet, ta en Friedland - de är snyggare, har bättre kvalitet och blixtljus
Hmm har ni problem med Nexa - för mig funkar deras produkter utmärkt !
Visst är dom lite plastiga - men mkt privvärda i övrigt.

Har både fjärrkontrollen till eluttagen, och en Nexa Heatlink för SMS-styrning av värmen i fritidshuset - funkar mkt bra

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.