Eftersom jag är för lat och inte kommer att orka klippa gräset alltför ofta så undrar jag om någon känner till om det finns långsamväxande gräs på rulle.
Eller måste jag välja gräsfrö om jag vill ha en låndgsamväxande gräsmatta.

Har en känsla av att det mesta gräset som lev på rulle växer fort för att gräsleverantörerna skall få högre omsättning på gräset??
 
Nja!
Var väl inte riktigt det jag menade med långsamväxande gräs.
Det är ju inte helt underhållsfritt, men man slipper ju klippa/gödsla/bevattna iallafall.
Gräsmattan är ju ständigt grön, men hur ser den ut efter 5 år?
Och det känns inte riktigt hygieniskt heller.
 
Köpte långsamtväxande gräs på rulle idag, kostar 32 kvm. Köpte hos Svenska gräs i Hägersten.
 
Har precis bestämt oss för att så med gräsfrö, Weibulls Extra Green som verkar passa oss lagom.

Annars så ligger ju Svenska gräs bara några stenkast hemifrån, borde kanske ha åkt dit och lyssnat lite innan vi bestämde oss.

Nu får det bli handsått gräs jag orkar inte ändra mig....
 
För oss var det tvärtom, vi har sått men inser att det går alldeles för långsamt för vår smak. Dessutom med en vild tvååring som går loss med spade å annat är det lika bra att rulla ut allt. Bor i segeltorp, vart bor du?
 
Bor i Segeltorp :)
 
Fint ställe =)
 
Är det du som bor i det nybyggda funkishuset?
Vi bodde tidigare på Kolartorpsvägen men har sålt och byggt nytt lite mer "centralt" i Segeltorp.
 
Ja, om du menar ett vitt hus på Skördevägen =)
 
Vi funderade också på att köpa just den tomten när vi var ute och letade.
 
Jaha, där ser man - så ni tyckte den var värdelös eftersom ni inte slog till??? ;-) Skämt åsido. Vi kände att tomten passade vårt hus himla bra och den känns ganska lagom i storlek. Får man fråga vart ni byggde ert hus?
 
Robotgräsklippare räddar alla från gräsklippning oavsett hur snabbt de växer. Att klippa gräset varje dag håller mossa borta också om det är eller kommer bli ett problem. Du får en ganska fin robotklippare för dem pengarna du tänkt slänga på långsamtväxande gräs på rulle.
 
Ja, så här 11 år senare kanske det är dags för första klippningen då.
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.