Hej, vi är väldigt sugna på att bygga ett Basic 3 med A-Hus, är det någon som har byggt eller håller på att bygga? Skulle vara intressant med lite referenser och framförallt bilder..:)

Ni som har byggt ur Basic serien får väldigt gärna också komma med kommentarer..
 
Intressant, vi funderar också lite på något av Basic-husen.
 
Vi har funderat på dom hus tillverkarna också, lustigt!

Verkar inte vara så många som har byggt med Ahus, basic serien tyvärr, det känns ju lite tråkigt, hade gärna velat få lite feedback på hur man upplever husen..
 
Ska bygga a-hus snart men inte basic serien, Men har varit på visning på ett basic 4 var fint enligt min åsikt.
 
Vi har byggt ett Basic 5. Färdigt i okt 2008. Tydligen det enda Basic 5 i Sverige, i alla fall då.
Planlösningen för undervåningen är lika i hela Basic-serien. Vi är nöjda med huset och med A-hus i Göteborg. Men jag ser att priserna har gått upp en del på dessa hus och att vårat hus kostar nästan 200 tkr mer idag jmf med nov-dec 2007, så jag tror inte jag hade byggt detta hus idag.
Vi undersökte marknaden mycket noga och var inne på alla budgethus som tex Smålandsvillan, Älvsbyhus. Vi kände dock att det var mer än tillräckligt att anlägga trädgård och valde därför inredd övervåning. När vi räknade på kostnaden för ett av "budgethusen" och uppskattade kostanden för inredd övervåning så blev totalsumman inte särskilt mycket högre jmf med A-hus Basic. Och då får du mycket bättre planlösning, fler och större fönster, golvvärme, råspont i tak m.m. Dessutom var A-hus flexibla och vi gjorde en del själva som tex golvläggning (köpa eget), köpte eget kakel, egna vitvaror m.m. som totalt gav en bra slant tillbaka. Vi köpte målningsförberett hus, avdrag då på 90 tkr så vi har spacklat och målat själva.

Vi har bara positivt att säga om A-hus. Hus med kvalitet och bra snickare. Hade jag byggt idag hade jag kanske försökt få huset med Bergvärme och tjockare bottenplatta.

Det som jag är mest nöjd med är dock flexibiliteten och planlösningen. Alla utrymmen är optimerade. Är inte tomten för dyr så hade jag nog byggt med dem igen med vissa ändringar. Det är mycket hus för pengarna.
 
Vi byggde ett basic 2 förra året och vi är mycket nöjda med det.
Ahus har varit bra som hus säljare.
Titta in på vår bygg blogg som vi hade under bygget.
www.daggrosvagen1.blogg.se

skall väll tillaga att vi köpte en byggsats och byggde helt själva.

/// Nenne
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.