överväger en beställning av vägguttag från Manufactum, men fick inte fram någon fraktkostnad nu när jag klickade mig igenom beställningen. någon som vet vad frakt till Sverige brukar ligga på?
 
Eftersom de bl.a. använder sig av DHL blir frakten:
2 kg 11,60 €
5 kg 19,00 €
10 kg 24,00 €
20 kg 34,00 €
30 kg 44,00 €
Sedan verkar det som firman har någon förpackningskostnad(expeditionsavgift) också. ;)
 
Jag har aldrig behövt betala mer än 5euro oavsett storlek... Har beställt en 4-5ggr vid det här laget.
 
tack för svar!

Saxpy: Västgötagenerna i mig blir naturligtvis alldeles till sig i trasorna när de får nys om sådant, har du betalat med kort eller faktura när du lyckats med det?
 
Har betalt med kort alla gångerna...

Lycka till! :)
 
Samma för mig som för Saxpy!
Beställde senast i våras deras porslinsuttag.
 
Kom även ihåg att om man köper utanpåliggande bakelit/plastbrytare så skall man vara observant så att man även köper plastplattan som skall sitta baktill (som fullbordar inkaplingen)...
 
Saxpy: tacktack, då är det väl bara för mig att låta kortet gå varmt då! :)

Frolsson: bra att veta!

Anders_Roslagen: tusen tack för bra info (för ja, det är bakelituttag för utanpåliggande)!
 
ps Anders_Roslagen: är det dessa jag ska ha? skoltyskan känns skrämmande långt bort just nu...
 
fiaelia skrev:
Saxpy: tacktack, då är det väl bara för mig att låta kortet gå varmt då! :)

Frolsson: bra att veta!

Anders_Roslagen: tusen tack för bra info (för ja, det är bakelituttag för utanpåliggande)!
Sist jag handlade brann nästan kortet upp...

Var faktiskt nere i butiken i Berlin en gång och tittade, väldigt trevlig butik och hjälpsam personal. Å andra sidan köpte jag porslinsbrytare mm till halva huset så de lär ju ha tjänat en slant eller två...
 
Japp, var nere i butiken i Munchen och försökte få en iprincip engelskdyslektisk förstå min dyslexityska (grundskolenivå). Hon var dock bestämd och sa att det inte skulle vara något mer bakom, men jag lyckades med möda få tillgång till nätet och visade den för henne (javohl, enshuldigung sa hon - Nein Bodenplatte aus plast sa jag). Så javisst är det den...

Underbar butik förresten, alla duchar, bakelittelefoner mm. massa onödiga och härliga prylar...
 
Saxpy: haha, kan tänka mig att det lätt händer. jag lyckas ständigt halvt ruinera mig, så då ska jag kanske vara lycklig att jag inte har ett helt hus?... (;

Anders_Roslagen: det låter minst sagt som att det är "tur" att butikerna återfinns på behörigt avstånd... (; och tusen tack för svar och ytterligare följdfrågor bara för att jag är för lat för att orka försöka förstå tyskan ens: köper jag ett set per vägguttag? och av ren nyfikenhet: varför behövs dem? vad gör de liksom? vore kul att lära sig!
 
Anders_Roslagen: ...för i så fall så lönar det ju sig knappast att beställa från Manufactum längre? eller räknar jag fel nu?
 
Men... Det ska tillstås att min tyska är på dyslexinivån den också, men som jag förstår det är den där bottenplattan främst till för underlag som gips? Eller?
 
Bottenplattan är avsedd för montage på brännbart underlag. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.