Ska bygga om vår uteplats i vår och jag har ritat upp ett förslag. Vad tror ni om denna lösning, är den genomförbar? Och hur blir resultatet?

Bifogar 2 bilder, hoppas det syns hur det är tänkt att bli. Förrådet på den ena bilden finns inte idag. Det kommer ha samma tak som själva uteplatsen, inget eget innertak.
 
  • Falkstigen 20-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Falkstigen 20-2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg nu att det kan vara lite vilseledande på den vänsta bilden, uteplatsen ska ha tak, tog bort det bara för att det ska synas bättre ;)
 
Ser fint ut ...Vad blir det för mått...Du tar väl till djupet ordentligt...så ni får plats med solstolar fikabord mm..;)

Mvh
 
Måtten på den inglasade delen kommer vara 4700x4700 m. Det borde väl räcka. Det är bra mycket större än vi har idag och det är trångt nu men räcker till... Däcket i trädgården ska inte vara så stort, eftersom vi inte har överdrivet stor trädgård...
 
Förrådet som ligger i den inglasade delen vill vi ha eftersom vi idag inte har något uteförråd. Måtten på den kommer bli ca 3 x 2 meter, alltså ca 6 kvm. Blir det ett hyfsat förråd eller?
Skickar med ritningen, det är "baksidan" som gäller
 
  • falkstigen ritning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gör trädäcket minst 3 m i djupet ...

Angående förrådet så har man inga stora maskiner så räcker väl det...Har ju sätt småradhusägare men med åkgräsklippare och dylikt ..Storlek efter prylar mm...

Mvh
 
Redigerat:
OK, såg nu att det måttet fattades, men det blir nog knappt 3 meter djupt. Ska nog öka på det lite då... Tack för att du tyckte till ;)
 
Ser mycket bra ut.
Byggde själv altan + uterum förra året och vet vilket velande det är innan man bestämmer sig.
Vårt uterum blev 6m*3,4m. Ville bygga 6*4m men grannen sa ifrån så nu när man är många så saknar man dom sista decimetrarna.


Här kan du se resultatet.

http://www.styleroom.se/album/2011

Skrolla ned lite för bilder på uterum + altan

Mvh Jocke
 
Jocke Aero:
Jättesnygg uteplats!!! Tack för inspirationen, var precis såna räcken jag tänkte mej =), är det ok om jag använder dina bilder och visar snickaren? Belysning i golvet har jag inte tänkt på att man kan ha, tack för tipset!
En fråga med. Vad använde ni för virke? Kan verkligen inget om sånt här, är det impregnerat virke eller? Kan man olja sånt?
 
Hej!

Kul att du gillade det.
Det går bra att använda bilderna.

Vi har använt vanligt tryckimpregnerat virke. Det går att olja, ska snart ge mig på att tvätta + olja hela trallen.

Räcket består av stolpar som är 70*70mm sen är ribborna 45*45 mm med ett mellanrum på ca 47mm och överliggaren är 34*145mm

Mvh Jocke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.