TorpAnders skrev:
Kvik i Västerås konkade idag...när följer resten med..?
Läste precis i någon pressrelease att de skulle öppna 12 eller 13 nya butiker i SE
 
Kvik Kungens Kurva har också konkat! Även veckan innan konken så tog dom förskottsbetalning. Kul va? Få se om Danmark ställer upp annars blir livet tungt!
 
Vad man kan göra om man är rädd för kreditförluster är att ta det på 30 dagars
ränte/kostnadsfri avbetalning.

Om Bolaget då innan varorna är levererade går i konkurs så står kreditgivaren för det.
(Jag ringde Resurs Bank som kvik jobbar med och de sa att det stämde att det var så)
 
ejoakim skrev:
Kollade själv tre olika uställningskök hos Kvik och tre olika hos HTH och kunde konstatera att stommar och mekanik i lådorna var identiska. Skillnaden var att HTH:s breda lådor var mer rangliga vid fullt utdraget läge än motsvarande hos Kvik. Detta gäller dessa 6 uställningskök dock.
Intressant att av 6 lösningar med identiska lösningar så upplevs 3st från en tillverkare som "mer rangliga" vid fullt utdrag. låter som att Blum har något problem med att få fronter monterade från den ena leverantören ;)


Vad gäller handpenning så skulle jag se till att kolla företagets kreditvärdighet innan jag betalade en enda krona i förskott - gäller alla tillverkare. De riktigt solida företagen kollar dig som kund och om allt är ok så slipper du betala handpenning eller får betala en handpenning på 10-20%.
Kviks återförsäljare har (enligt vad jag hört så detta är inte ren fakta) jäkligt tuffa avtal mot Kvik och det kan vara en bidragande orsak till att de konkursar i lite för stor omfattning för att det skall kännas 100 som Kvik-kund innan man fått hela sin leverans.
 
jonas.n skrev:
1 st 153 graders gångjärn för dörr tar Kvik 110:- för.
IKEA tar 40:- för exakt samma, från samma tillverkare

Samma skillnad på lådor och liknande.

Undrar var jag väljer att komplettera mitt Kvik kök... :)
Min grossist tar ca 9 kr/ st för gångjärn!!!!
Så kan ni räkna ut påslagen själva.
Har ett inredningssnickeri och är facinerad av hur mycket folk lägger på sina kök.
 
  • Gilla
JCRT
  • Laddar…
Köpte mitt kvik kök i borås.. Mycket nöjd med köket även om det va lite strul med leveranser.
 
Kvik Sundsvall kånkade för ca 1 månad sen också. Jättetråkigt men sant. Vi vill gärna ha ett Kvik kök men började dra öronen till oss när alla kontor stänger.
 
köpte också mitt kök i Borås och är nöjd med mitt kök, och jag hade inga större problem.
 
Hej,

Kvaliten är okey på Kvik köket men inte på det som du köper från Kvik som inte är deras produkter. Så allt som inte är Kviks egna produkter skulle jag rekommendera dig att köpa någon annanstans. För jag har haft kontakt med 3 butiker i Stockholm och dom har ingen kontroll på de exakta måtten på de produkter som inte är Kviks egna som induktionshällar och bänkskivor. De är fruktansvärt arroganta och ljuger dig rakt i ansiktet när någonting inte stämmer. Som i mitt fall så rekommenderade de en välkänd installatörs firma i Stockholm som i mitt fall lämnade allt då han han hade monterat hela köket och märkte att en sida mitt i köke saknades och Kvik hade missat den i leveransprotokollet så jag var tvungen att köpa den skivan och anlita ett annat företag för att demontera halva köket för att montera denna skiva och montera upp det igen. Kvik såg inte att de var skyldiga till misstaget!
Jag skall aldrig köpa ett färdigt kök från en köksleverantör igen!
Skåpen som levereras är likadana som finns att köpa på IKEA s nästa gång köper jag från IKEA och går till en finsnickarfirma som får tillverka luckorna.
Ursprungsbeloppet för köket var 120 000kr men slutade runt 160 000kr pga div.misstag från Kvik. Köpa samma kök från IKEA och utnyttja en finsnickare och en firma sommålar luckorna så kommer slutpriset ligga under 100 000kr och då får du ett eget kök som ingen annan har.
Skulle du ändå välja att beställa ditt kök från Kvik så kräv att dom tar helhetsansvar och omdom vägrar och du ändå vill ha Kvik kök så måste du ta hem plocklista och gå igenom designen och måtten på alla produkter i köket hemma innan du beställe för dom har ingen koll utan dm avänder ett program och sen kastar dom ihop resten. Ingen av de kontor som jag had kontakt med hade samma skåp och lucklösning för samma kök och då kom jag ändå med samma ritning till alla som jg hade skapat med deras prgram som jag hade laddat nr från deras sida.

Med Vänliga Hälsningar
Stadig
 
Vi har precis installerat Kvikkök och är nöjd med resultatet men om någon skulle fråga om jag rekommenderar Kvik så skulle jag inte tveka-NEJ!!!
Vet inte vad de har för policy men kundservice kan man inte räkna med! Några exempel, vi ville ha ett vitt kök men de skickar per automatik grå sockel eftersom det är "standard" i modernare kök ( varför kan man inte informera kunden? "Vi hade svarar det om du ställde frågan"), fått åka tillbaka åtskilliga gånger och komplettera vår beställning då det saknats allt från lådskenor till luckor, de kunde inte hjälpa till och lasta alla paket då jag skulle hämta det på plats då de inte kunde leverera det till vårdat hus - är emot deras policy... (läs jag var höggravid och bad om hjälp) och under tiden vi försökte hitta en bra kökslayout var de inte alls hjälpsamma (tänker att de som kan alla stommått etc borde kunna ge lite handfasta tips på vägen tex. Vad som gäller för minmått för hörn).

Har erfarenhet från butiken i Kungens kurva men framförallt Gävle.

Nu när Ikea har en ny och flexiblare köksserie så ser jag inte någon anledning till att använda Kvik kör Ikea. De är dessutom mera hjälpsamma och förstår att en glad kund är en bra kund :)
 
Kan bara säga att det är det sämta skit vi köpt någonsin. Köket kanske är bra. Men Att få hjälp efter köpet eller bytt saker som går sönder, då är det jobbigt. Dom bryr sig inte det minsta om dig efter att det är levererat. Blir det missförstånd är det ditt problem. De lyssnar inte alls
 
C Chelsea skrev:
Kan bara säga att det är det sämta skit vi köpt någonsin. Köket kanske är bra. Men Att få hjälp efter köpet eller bytt saker som går sönder, då är det jobbigt. Dom bryr sig inte det minsta om dig efter att det är levererat. Blir det missförstånd är det ditt problem. De lyssnar inte alls
Är det Kvik i Borås?
 
Här kommer våra erfarenheter av Kvik
Köket är vi nöjda med, det är vårt andra Kvik kök.
Men tyvärr måste vi säga att Kvik i Borås är det värsta vi har varit med om. Så fort det är beställt så hanterar de kunden som skit. Antar att det är samma sak i Halmstad då det är samma ägare.
Så leta upp en annan Kvik återförsäljare.
 
Kag kan också recensera lite. Vi har nu haft Mano vit Matt i 10 år! (var tog tiden vägen)

Vi köpte vårt kök i Skellefteå eftersom det låg närmast. Vi ville ha ett hantagslöst kök och kviks var klart snyggaste på marknaden då.
Vi är nöjda med köket över lag. Kylskåpsskåpet (integrerat) är inte roligt, skulle behövas bytas ut. Fronten på kylskåpet har spruckit på insidan av greppet det syns bara om man kikar in. Metallbitarna mellan luckorna har gilnat en del syns inte heller så mycket om man inte tänker på det. Köket är lätt att hålla rent och i övrigt är det fint fortfarande. Det blir inte märken så lätt. Luckorna är hårda.

Butiken i Skellefteå var superbra! Mycket trevlig personal och vänligt bemötande, hjälpsamma.
Vi ville för några år sedan komplettera vårt kök lite. Men då Skellefteåbutiken lagt ner fick vi vända oss till Gävle vilket är närmast. Dock lite långt att åka så vi mailade och ringde. Det blev dock fel i beställningen och trots att butiken skickat fel (jag hade klart och tydligt skrivit vad vi skulle ha i mail), vi märkte inte att det blivit fel så vi monterade luckorna och såg då att det var fel. Vi fick nya och skickade tillbaka de felaktiga. Men när butiken såg att vi monterat i luckorna (fast jag hade sagt det innan vi skickade men den detaljen missade dom) fick vi en extra räkning på alla luckor. Fullpris fast de sa att de bara kunde sälja dom som begagnade, då skulke de alltså få 1,5xpriset. De var inte trevliga helt plötsligt och efter mycket argumenterade hit och dit betalade vi halva priset av luckorna vi skickade tillbaka.

Detta kan jag tycka är en självklarhet. Att gå kundet tillmötes. För en affär kan det inte vara mycket pengar. Men för oss var det det. Det värsta var känslan att behöva sota för att någon annan gjort ett misstag. Alla tankar, alla jobbiga samtal, alla mail. Vi lär aldrig handla hos kvik igen om inte den superbraiga Skellefteåaffären öppnar. Kvick i Gävle *piiiiiip*.
 
Jag kan också kommentera Kvik lite.
Jag har köpt ett Kvik-kök hos Kvik i Kungsbacka (Stefans Kök & Bad i Kungsbacka AB) och jag håller med. Det låter väldigt bra innan man har skrivit på pappren och betalat förskottet på 50%. Efter detta har det bara varit strul. Eftersom jag har ett vinkelkök väntade jag med att beställa bänkskivan tills stommarna var uppe. Då skulle dom ha 100% förskottsbetalning innan jag fick boka tid för att hämta den. Vid det tillfället mailade jag och frågade vad som händer om franchisetagaren går i konkurs, och fick då svaret att han var osäker på att om han ville sälja något mer till mig.......Eftersom han var nystartad fanns ingen info om hans ekonomi att finna på nätet, men det finns nu och jag börjar förstå hans svar. Hans första år har ett resultat på en halv miljon back!!! Dom skickar ut en kundundersökning till alla kunder men i mitt fall skickades den ut ett halvår innan sista leveransen och stängde den strax efter. Jag ville ju vänta med att svara tills hela köket var komplett så jag kunde prova allt. Jag påpekade då detta men fick bara svaret att den inte går att öppna igen. Detta känns inte som en seriös firma och jag kommer ALDRIG att handla där mer igen. Tyvärr har jag fått kontakt med mer kunder som säger liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.