Önskar lite feedback om ni hade designat det på ngt annat sätt??
Dörren vid bordet skall vara en helglasad dörr som går till en altan.
 
  • ymer_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hadde nog flyttat duschen och gjort bastun mera avlång. Alternativt bara rättat ut det där vinklade hörnet. Vinklade hörn är snygga på ritningar men väldigt opraktiska i praktiken
 
Hej!

Svår planlösning. Relaxrummet ser inte så relaxat ut heller med en dörr i varje ände. Fast man kanske kan stänga den mot garaget :)

Jag skulle nog också helt enkelt flytta fram duschen i linje med bastun och gör bastun rektangulär. Bakom duschen kan du bygga en liten skrubb som du gör en dörr till från garaget. Eller så gör du en avlång dubbel dusch. Det kanske är trevligt om ni är många som bastar.

/pinebar
 
Hej,
kul att se bastuplaner...
Jag tycker faktiskt att din lösning med relativt kompakt bastu och en duschhörna är helt ok. Vattnet kommer att stanna längre bort från den lilla relaxdelen. Med handduksplaceringar i närheten av bastudörren (väggen till hö på skissen) minskar ni det irriterande skvättet överallt.

Bastun rymmer faktiskt en hörnlösning till lavar. Överlavarna av en hörnmodell, underlaven rak. Ger plats åt fyra badare och ett bastuaggregatet vid dörren.

Relaxdelen är dock ganska liten. I praktiken kommer ni att ha plats med ett pyttelitet avlastningsbord samt ev 3 sittvänliga stolar som tål väta. Alternativt två sköna stolar samt en liten bänk till de tillfälliga gästerna. Underskatta inte behovet av avlastningsyta för kläder, ev rent ombyte, alla småsaker man lär ifrån sig (glaögon, smycken). Förse vägenn med hyllor, krokar och en spegel redan från början!

Berätta sedan hur det blev!
 
Jag har tänkt att göra något liknande. Hur blev resultatet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.