Det finns i sverige också.
Har funnits några veckor, en av ett par nyheter.
Bland annat finns ett nytt måleriverktyg som kallas Fakir för att ta loss gamla tapeter.
 
Märkligt att det inte finns på hemsidan?

Inte så sällan blir man mer uppdaterad här än vad återförsäljarna är. Det har inget med anslaget i fråga att göra, men det är ett trist eller för forumet uppmuntrande faktum.

Och det jag skulle skriva egentligen var ju att det verkar vara ett väldigt bra tillbehör!
 
gifen skrev:
Bland annat finns ett nytt måleriverktyg som kallas Fakir för att ta loss gamla tapeter.
Det står lite om Fakir och lite annat här.
 
Ang. Festools webb. Festools svenska webb är uruselt skött. Man hittar ofta årsgammal information under "Nyheter" och det är aldrig där man först får höra om nya smarta lösningar från dem. Jag mailade dem o klagade på hur dåligt underhållen den var. Fick inget svar, förstås. Mailade marknadschefen i Tyskland också. Naturligtvis inget svar därifrån heller. Detta drar ner helhetsintrycket. Tyska och engelska Festoolwebbarna är betydligt bättre. Därefter den amerikanska som ju får nyheterna i svagström lite senare. Men det finns å andra sidan där många fantastiska dokument med beskrivningar av hur man får ut mesta möjliga från sina dyra investeringar.

Och ang tillbehören. Anhållen till skeorna är ju suveräna. Har tänkt bygga sådana efter tips fr snubbe i USA som skrivit på Festools web. Men nu blir det att ta fram lädret istället.
 
Frågade en återförsäljare om anslaget och där menade de att anhållet fanns med i nyhetskatalogen för i år. Är inte säker på om det verkligen var så, för det skulle vara något man använde för att göra hyllplan (många lika stora), nån sorts distansfunktion på anhållet. Kan det vara samma?
 
Jo, jag var hos min lokala Festoolskojare i fredags, och jag kunde konstatera att tillbehöret fanns med i en trycksak märkt "Nyheter hösten 2008" eller något liknande. Det verkar vara samma tillbehör som din handlare pratade om.

Då kan vi konstatera att Festools svenska Webmaster borde ha sparken, om det ens existerar någon webmaster.

Edit: Nu finns tillbehöret på den svenska hemsidan
 
Redigerat:
mattiasp skrev:
Jo, jag var hos min lokala Festoolskojare i fredags, och jag kunde konstatera att tillbehöret fanns med i en trycksak märkt "Nyheter hösten 2008" eller något liknande. Det verkar vara samma tillbehör som din handlare pratade om.

Då kan vi konstatera att Festools svenska Webmaster borde ha sparken, om det ens existerar någon webmaster.

Edit: Nu finns tillbehöret på den svenska hemsidan
Kul att de läser verktygsforumet med intresse! Synd att de inte driver på med egen kraft och håller sin webb fräsch.
 
Det är väldigt märkligt att inte verktygen som i regel är i toppklass inte matchas med rediga manualer, tryckta och på DVD, och en anständig hemsida.

mattiasp: Jo, det var ett sånt häfte med MFT/3, OF/TF2200 osv.
 
Har nu provkört FS-PA, det fungerar väldigt bra också till att fräsa spår på tvären över hyllgavlar osv. OF2200 har en bottenplatta för körningar med skenan som fungerar ungefär tusen gånger bättre än den lilla plastbiten på OF1010/1400. FS-OF 2200 heter löpsulan och skenanslaget. Det är väl bara att göra en till 1010:an nu också då, för Festool eller för Festoolfreaket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.