Redigerat:
Då jag försöker köpa den står det att det bara väger 24 kilo i checkout rutan... Brode det inte vara tyngre? Frakten var 24 pund.

//
 
Redigerat:
Att den heter plus är väl för att den kommer med stativet och vinkelmätaregrejen?!
 
P
frakten blir nog på mera, när jag beställde från dom i början på denna vecka så mailade dom mej om att de tagit för lite betalt för frakten.
mitt paket vägde 3.7 kg o fick betala 24.90 pund + 12.76
 
Men på bilden ser den inte likadan ut? eller är bilden på nån annan såg? På plusens datablad så står det att den kan gera både höger poch vänster vilket borde göra att det är en remdriven maskin.
 
Båda har en 'mitre capacity' på '(right/left) 60/50degrees' :)
Jag skulle tro att det är en bild som inte stämmer på 'plusen', eller den andra.
 
Såg just det. Alltså finns det ingen plus utan det är bara att den är med bord som menas,
 
Som påtalats tidigare i tråden... frakten är dyrare än vad som anges via hemsida. Man blir mailinformerad om detta om man försöker beställa via sajten och så får man "fyllnadsinbetala". Läser man det finstilta skall man maila in beställning om man bor som vi.

Vidare har jag påtalat för power tools pro att vissa bilder inte stämmer på sajten. Då blev jag informerad om att bilderna endast skall ses som illustration av produkten, det innebär att man absolut inte kan lita på bilderna. Är det något man undrar om är det bäst att ringa dem.
Modellbeteckningarna borde man kunna lita på.

Citrerar sista mailsvaret från power tools pro: "Any machines supplied will of course be the current up to date model."

En sån skulle man ha, en 712'a med ställning! :)

/Mattias
 
Redigerat:
Var lite tveksam vid första beställningen. Det gick kanon men man får inte så mycket info... Se mitt inlägg UK tråden. Nu har jag vant mig och väntar på en beställning som kan komma i veckan och vi lägger en ny order nu idag (ett helt gäng som beställer). Svårt att låta bli med vissa prylar därifrån. Grymma priser. Tips behöver du en Bosch, Dewalt, Makita body... kolla power tools pro. Polaren hittade sin fina Dewalt body för under £30 utan VAT. :)

Frakten på den beställning jag väntar på låg på ~500kr. Två maskiner, 2 body och 6st bitsset.

/Mattias
 
Redigerat:
Då kanske frakten på bord och såg kostar galet mycket, det är ju ganska stora grejer. Jag får maila dom och fråga.
 
Lawson-His har internationell enhetsfrakt upp till 30kg så det är inte säkert att ett sågbord blir mycket dyrare än några småprylar.
 
Dessvärre är det såhär på Power tools pro

Min fråga:
"How much is this mitesaw in shipment to Sweden?
DeWALT DW712 PLUS 216mm Mitre Saw Compound Slide 1600w motor c/w 24T TCT
Blade & DeWALT Leg Stand + 5mtr PTP Tape"


Power tools pro's svar:
"Good afternoon,

Sorry the dimensions on the Dewalt stand are outwith our carriers limits.

Yours Sincerely,

Power Tools UK"

/Mattias
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.