De har kanske inte hunnit höja priset ännu. Jag kollade på Trendimport förra veckan och då var priset 9990:- och där har det legat länge, jag har väntat mig en höjning pga sämre Eurokurs.

Om man bara visste att porten var nåt att ha så skulle jag skynda mig att beställa innan de höjer. Hastigheten på motorn låter inte vettig men för det priset kan man köpa porten, kasta motorn och köpa en bättre motor. (eller kanske testa den innan man kasserar den)

/ Kai
 
Den ser ju likadan ut som min port som heter Upp & ner från Garageportexperten. Skulle inte förvåna mig om tillverkaren är densamma. Min port (5000 x 2500) kostade mer än det dubbla. Jag valde att ta en snabbare motor Supramatic från Hörmann men den är jag missnöjd med. Vilket skitsystem för att göra inställningar. Menyerna är inte det minsta användarvänliga och displayen är så liten så EN siffra plus en liten diodlampa visas åt gången, vilket inte är riktigt klokt. Hur som helst så är hastigheten 23m/sek enligt utsago, men jag skulle inte rekommendera den p.g.a de otydliga inställningsinstruktionerna.

Men jag har nu sett vilken motor man borde skaffa sig. På bilprovningarna har de axelmonterade motorer till portarna. Dessa går fort och tar knappt nån plats där de sitter fast på axeln/väggen. Är det nån som vet vem som säljer såna? Kanske länk?
 
pipewelder skrev:
Den ser ju likadan ut som min port som heter Upp & ner från Garageportexperten. Skulle inte förvåna mig om tillverkaren är densamma. Min port (5000 x 2500) kostade mer än det dubbla. Jag valde att ta en snabbare motor Supramatic från Hörmann men den är jag missnöjd med. Vilket skitsystem för att göra inställningar. Menyerna är inte det minsta användarvänliga och displayen är så liten så EN siffra plus en liten diodlampa visas åt gången, vilket inte är riktigt klokt. Hur som helst så är hastigheten 23m/sek enligt utsago, men jag skulle inte rekommendera den p.g.a de otydliga inställningsinstruktionerna.

Men jag har nu sett vilken motor man borde skaffa sig. På bilprovningarna har de axelmonterade motorer till portarna. Dessa går fort och tar knappt nån plats där de sitter fast på axeln/väggen. Är det nån som vet vem som säljer såna? Kanske länk?

Om vi bortser från motorn, är du nöjd med själva porten?

Vad menar du med "hastigheten 23m/sek "? 23 meter per sekund eller 23 sekunder per meter? Inget av detta låter vettigt.
Jag köper förmodligen denna port, blir jag missnöjd med den medföljande motorn så byter jag ut den mot någon bättre.

/ Kai
 
kai_robert skrev:
Om vi bortser från motorn, är du nöjd med själva porten?

Vad menar du med "hastigheten 23m/sek "? 23 meter per sekund eller 23 sekunder per meter? Inget av detta låter vettigt.
Jag köper förmodligen denna port, blir jag missnöjd med den medföljande motorn så byter jag ut den mot någon bättre.

/ Kai
Ojdå, he hee..blev visst lite fel där. Jag vill minnas att säljaren sa att motorn gick med en hastighet av 23cm per sekund, men enligt denna sida är det 22cm/sek: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=29712&tid=

Porten är nog inte nåt speciellt att säga om, den funkar som den ska rent tekniskt. Tyvärr är garaget fortfarande kallställt så jag kan inte uttala mig om isoleringen. Vet faktiskt inte om det är så stor skillnad i kvalitén mellan exempelvis denna och en hörmann i samma prisklass.
 
SC Aero skrev:
Samma port finns här: [länk] för 9995:-

Nu var de snabba att höja, kostar idag 11.995:-

/ Kai
 
Rekomenderar inte att köpa prylar från Trendimport!!!
Har sett flera portar därifrån och det liknar mest skräp.
Själv köpte jag portar från Garageportexperten kostade 1000-1500 kr mer
men väl värda merkostnaden! Hörmann portar är ljusår bättre än Trendskrotet...
ALLT från trendimport är skit, mopeder, badrumsmöbler, portar...

Reservdelar till sina produkter lyser också med sin frånvaro. Vet en som
har väntat på en mopedmotor därifrån i 7 månader nu.. Det säger väl allt o lite till!
 
Har nån köpt garageport därifrån?
Hur ser kvalitén ut och funkar allting?
 
hejsan ska du ha en standard port rekomenderar jag verktygsboden för billiga portar. motorn som följer med är en som garageport experten säljer och portarna har ok kvalite för priset tycker jag
 
Skall kolla de båda förslagen. Tack för tipsen.
 
Måste nog säga att av dom jag tittat på ser den från Verktygsboden klart bäst ut.
Trendimport är inget företag jag skulle köpa nåt ifrån när det gäller såna här saker. Jag har bara erfarenhet ifrån deras motoravdelning men där har det inte varit kvalité som prioriterats om man säger så.
 
Köp rikitga portar från garageportexperten, hörmann!
Bra kvalitet.
Gav 17500 kr för 2st 2.50 portar med motor till den ena.

Har haft dem i över 3 år och dom bara funkar o ser fortfarande ut som nya.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.