Hej,

I England finns massor av modeller som dessutom är billiga! Sök på google.co.uk så kan du säkert hitta något. Min svärmor köpte en jättefin ny för ca 150 pund.
 
Sophie: En fråga till om er Svedbergstoalett, har ni haft problem med spolningen? En säljare avrådde mig nämligen från Svedbergs då han hade haft en kund som var tvungen att spola 2 gånger varje gång. Vet dock inte vilken modell det rörde sig om.
 
Var det inte någon här som hade beställt hem från England? Fixat frakten med svensk fraktfirma? Bathstore har ju så snygga, och billiga för den delen, hade gott kunnat tänka mig att betala en tusenlapp eller så i frakt om någon ville sambeställa.
 
Linisen_01 skrev:
Sophie: En fråga till om er Svedbergstoalett, har ni haft problem med spolningen? En säljare avrådde mig nämligen från Svedbergs då han hade haft en kund som var tvungen att spola 2 gånger varje gång. Vet dock inte vilken modell det rörde sig om.
Jo faktiskt. Jag är överhuvudtaget inte speciellt glad i toaletter med hel och halvspolning men det har ju de flesta idag. Och den är lite meckig. Man måste hålla nere knappen ordentligt för att den ska spola bra annars stannar den liksom på hälften och man får spola igen!
 
ska just beställa från E:)ngland en gammeldags toalett ,tvättställ och gjutjärnsbadkar
som just nu är på rea, kostar en bråkdel av vad det kostar här.
frakten för allt blir 240 pund så det lönar sig verkligen.
funderar bara på om det går att installera med svenska standard rör ?
men det ska väl inta vara ett problem hoppas jag.
adressen dit är www.bathmart.co.uk:)
 
Vi köpte en Gustavsberg Classic, när den fortfarande såldes, till vårt hus från 1910-talet där det aldrig funnits badrum. Jag är så glad att den fanns då. Fast vi tog inte svart sits.
Vi är tillräckligt gamla för att komma ihåg hur toalettstolarna såg ut på 50-talet, och en sådan med synliga krökar att städa ville inte jag ha i alla fall.
Personligen tycker jag att det skulle varit helt fel att sätta in en "gammaldags" klumpig sak i ett enkelt hus på landet, det skulle passa bättre i en herrgård eller i stan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.