Y
Ja, vilka veckor tror ni blir finast att ta ledigt på iår? Vilka har ni chansat på? ;)
 
Thomas59
Yrrol skrev:
Ja, vilka veckor tror ni blir finast att ta ledigt på iår? Vilka har ni chansat på? ;)
Semesterveckorna tror jag blir fina:). Semesterveckorna, de varmaste veckorna, de regnigaste, de kallaste, varannan vecka. Beor väl lite på var man ska vara och vad man ska göra. Vad tycker du själv?
 
Y
Jo det var kanske lite bristande formulerat. Kan ju variera var man bor också för den delen. Varje år har jag försökt slippa boka semesterveckor och istället ta lösa dagar vilket företaget bör vinna på men det uppskattade dom icke.

Jag har noll koll på när det är sol och fint ute, jag tog väldigt sent förra året och var nöjd med detta. (2 sista i juli, 2 första iaugusti)

Fast nu har jag ju gård att snickra på, och en bil att åka runt i, så tänkte för skoj skull se vad ni andra husbyggare föredrog att vara lediga för kunna pyssla lite i behagligt väder.

Har lyckats spara ihop ganska mycket så kommer nog ta ut endel strödagar också fast de är så förbaskat envetna på besluta en sammanhängade månad... :)
 
Även om du bor lite söderut så är Sverige väldigt vackert runt midsommar när det är som allra mest ljus. När jag har varit anställd har jag alltid försökt få till någon eller några veckors ledighet då.

Varmast och mest sol har vi normalt från mitten av Juli och någon dryg vecka in i Augusti, rent statistiskt sett, men variationerna är stora.

Om man tänkt sig att åka någonstans och inte vill uppleva folkvimmel och chockerande prisnivåer, samt själv inte har barn så kan man försöka pricka in veckan före skolavslutningarna eller veckan efter att skolan har börjat. Det är rätt så stora prisskillnader att gotta sig åt.

Bärplockarsäsongen brukar dra igång andra halvan av Juli med blåbär, och någon månad senare är det lingon och också svamp om man är intresserad av sådant.

Den klassiska industrisemestern börjar försvinna, men under vecka 27-30 är det många mindre företag som slår igen helt under några av veckorna i alla fall.
 
Har inte så mycket att välja på. Det blir allt att ta semester fr.o.m. V25 t.om. V32.
 
Bäst är när man ligger på altanen och sippar på en god sommar drink.
 
Läste om ett nytt uttryck i USA i finanskrisens spår: Staycation, eftersom man inte vill /kan åka någonstans.
 
vecka 27 -28-29 ska bli kanon! för då har jag tatt ut semester! o de bestämde ja att de skulle bli fint! :=)
 
Vaddå semester?? ÅR det inte FINANSKRIS?? Bit ihop och jobba!
 
jobba??? jag jobbar när jag sipprar på en drink o ligger i hängmattan! :=) tungt att lyfta glaset ju o vända på sig i hängmattan.......... :=)
 
Swetrot skrev:
Läste om ett nytt uttryck i USA i finanskrisens spår: Staycation, eftersom man inte vill /kan åka någonstans.
Svensk version: "hemester":p
 
Tog det säkra för det osäkra och tog semester i juni och föräldrarledigt i juli och augusti. Sparade dagar för att detta skulle fungera och ser fram emot mycket utomhuslek och bad med dottern i sommar. Hoppas även kiunna lägga lite marksten mm när hon har somnat om kvällarna.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Svensk version: "hemester":p
Äh, det skulle ju jag skriva.
:(



Men med då borde det ju ligga bra till om vi kom på det på varsit håll? :)
 
Jag missar det mesta. Renoverar badrummet själv. Får inget ROT-avdrag.
Är pensionär så jag FÅR INGEN SEMESTER ALLS. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.