Status
Tråden går ej att kommentera.
Vi har ett dilemma....

Bor i ett radhus som vi köpte hösten -07 för 1 060 000 kr. Det ligger i ett samhälle 1,5 mil utanför stan.

För en tid sedan bestämde vi oss för att renovera vardagsrummet samt byta ut den gamla, men fungerande, braskaminen mot en modernare. Vi hittade en till kampanjpris 13 000 kr. Naiva och oerfarna som vi är trodde vi att den gick att koppla på den befintliga skorstenen...

Nu har vi fått veta att vi totalt med kamin, arbetet, byte av skorstenen landar på 45-5000 kr för hela kaminbytet....

Och till dilemmat - vi har helt plötsligt hittat drömhuset i stan!

Min fråga är: Hur mycket kan ett kaminbyte "betala igen sig"? Huspriserna där vi bor har stått gansk still sedan vi köpte - ett identiskt grannhus är ute på bud just nu och ligger f.n. på 1 100 000 kr, men då är deras hus lite mer fixat med 3-glasfönster mm.

Ska vi blåsa av alltihop, behålla den gamla kolossen från tidigt 80-tal och fräscha upp resten av rummet, eller satsa 40-50 000 kr och chansa.... Jag räknar inte med att gå med vinst när vi säljer, men vill gärna gå +-0....

Tacksam för råd!
 
Nu vet jag ju inte HUR hemsk den gamla är, men jag tvivlar på att det är lönt att byta, troligen får du inte tillbaka de pengarna i en försäljning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.