Slog till på en Kränzle 1150T i veckan, min gamla KEW 165 (Alto) ska pensioneras då den har onödigt kort slang..
Blir kul och se om det är nån skillnad på maskinerna förutom priset.. :)
www.kagab.se säljer dem till hyffsade priser
 
Jag har en Alto E140, väldigt nöjd med den. Se till att ha en lång slang, 9m har jag och vill inte ha kortare.
 
Logiman skrev:
Jeg kan heller ikke anbefale Kärcher. Plastic fantastic. Ubrukelige slanger og ledninger. De er stivere enn de verste du kan finne noe sted! Det alene gjør at de er totalt ubrukelig.

Etter siste Gjør det sjelv bladet der Stihl RE 128 Plus vant, dro jeg og så på en. Jeg kjøpte en også, og det er en maskin med Stihl kvalitet. Langt bedre enn min Kärcher i 5 serien til samme pris.
Jag är också inne på att byta ut min Kärcher mot en Stihl. Har en Stihl motorsåg och det känns som bra kvalitetsmaskin, hoppas på det samma av högtryckstvätten.
 
Stihl och Nilfisk verkar vara samma grejor, fast det är kanske lite billigare saker i Nilfisken.

Så vågar man slå till på en Nilfisk C125.2-8PAD med avloppsrensare, altantvätt mm för 1995kr?

Jocke
 
har en k7.85. plastdetaljer har gått sönder, har inte kollat vad reservdelarna kostar ännu. Däremot har den fungerat bra till allt vi använt den till. gjorde rent alla trallgolv, plattorna i poolområdet osv med trallrengöringsgrejen. blev som nytt. rensade avloppet med slang för det, gjorde underverk.
Så för min del har jag inte haft problem med själva tvättandet, men visst är det irriterande att plastdetaljer går sönder.
 
Stihl maskinen er veldig bra. Nå er ikke stihl re 128 Plus bare en mellom maskin, men utrolig bra. En litt enklere og svakere utgave finnes også RE 108. Stihl og nilfisk-alto maskinene ligner, men noen mindre forskjeller og ulike motorstyrker. Men tilbehør og meste av chassis er likt. Men ikke helt.
 
Funder på om du behöver slangvindan. Har en Alto, den största före proffsmodellen där vinkelkopplingarna slits (inte bara oringen) och börjar läcka, samt ett de är "svindyra" att byta har skrivit om det i en annan tråd.
Kolla också slangen då de billiga maskinerna har en sämre kvalite som är hårdare och när den böjer sig kan du få "vikeffekt" med sämre tryck/vattenflöde. Jag skulle byta slang pga av dålig koppling men firman som normalt pressar hydralslangar för industrin tyckte jag skulle behålla slangen och bara klämma dit en ny koppling på vår tvätt.
 
Har en Nilfisk E140 sen ett år tillbaka och är skitnöjd..... går som en klocka och terasstvätten är kanon. Rekommenderas!
 
alla hobby modeller är i princip samma skräp i olika plastförpackninger. Förbrukningsvara som man köper när det är typ 40-50% super rea vart 4-5 år.
 
Jag kanske ska ta och köpa en Nilfisk C125.2-8PAD med avloppsrensare,altantvätt mm för 1995kr. Fast först får jag kolla lite hur slangen mm är.
Jag har inte lust att köpa en tvätt för ca 5000kr och sedan köpa tillbehör på ca 1500-2000kr.

Jocke
 
Joukko skrev:
Jag kanske ska ta och köpa en Nilfisk C125.2-8PAD med avloppsrensare,altantvätt mm för 1995kr. Fast först får jag kolla lite hur slangen mm är.
Jag har inte lust att köpa en tvätt för ca 5000kr och sedan köpa tillbehör på ca 1500-2000kr.

Jocke
Var absolutt ikke noe dum maskin det der for 1995 og alt tilbehør. Garantert langt bedre enn hva du kan få av kärcher til 1995 UTEN tilbehøret :)
 
Vet inte vilken beteckning det är, men min Nilfisk på 120bar har fungerat perfekt i 2 år. Jag har dock ingenting att jämföra med, men jag använder den till precis samma saker som du har tänkt Joukko. Förutom bildelarna förstås ;)
 
Kränzle har ruggigt fin kvalitet. Lite dyra dock.
 
Köpte en Kärcher 5.55 idag inkl T-400 terasstvätt för 2800 (3500 -20%). Duger nog för mina ändamål(förmodligen altantvätt 1 gång per år...) Tyckte priset blev helt ok. Ingen slangvinda vilket stör mig (men den har alupump...) lite men men det blir nog bra.
 
suck... tog upp min 3 år gamla kärcher 4.xx ur källaren idag.

Den gillade inte detta och stod där o slog på och av kompressorn hela tiden samt taskigt tryck..
Samma sak hände med min kärcher för 3 år sedan... normalt räknar jag med att dom ska hålla 5 o inte 3 år..

SUCK!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.