Vi är 3 personer, ska slänga även kött o liknande. Funderar på Mullbanken eller Biokuben. Vill gärna ha två fack, så ett kan vila medan man fyller på det andra. Tydligen kan man bygga ut biokuben, men det facket verkar litet, räcker det till? Mullbanken kan fås tryckimpregnerad, men i ett test antyds det att detta kanske inte är så bra?

Andra tips? :)
 
Jag har använt biokuben i snart ett år. Är väl ganska nöjd. Det där med två fack är onödigt. - ni kommer att fylla komposten inom ett år när ni är 3 personer så delbart fack är ointressant för er. Själv funderar jag på att komplettera med ytterligare en biokub.

Mullbanken i tryckimpregnerat trä kan väl inte betraktas som miljövänlig. Räkna krasst med att biokuben kommer att hålla sig snygg mycket längre. Den är också väldigt lätt att spola av när man tömmer den.

Jag gick igenom hela kompostmarknaden förra året och mina kriterier var att komposten ska funka, hålla länge, vara lätt att tömma och inte se alltför anskrämlig ut. Men min tidigare Rolate kompost var outstanding och höll i 20 år. Den svalde allt och brann även på vintern. Tyvärr blev den tydligen alltför dyr i tillverkning och finns inte längre på marknaden.
 
Jag har också en biokub, utrymmet räcker till en säsong för två vuxna och två barn - för oss iaf. Enda nackdelen var att 'toppslån' blåste av stup i kvarten, men det gick ganska lätt att avhjälpa genom att fylla plastdetaljen med sand och plugga igen den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.