Du kan ju byta ut kloret till baquasil i stället, då slipper du klordoften. Klor är inget som luktar gått, så ska ni köpa så byt ut till baquasil i stället. Miami pool säljer dom produkterna ;)
 
Ett par grannar har en pool på bottenplanet.(huset går i etage) Och det luktar lite i hela huset.Så jag skulle nog också rekommendera baquasil.Dock så är det lite jobb att få ut kloret innan du kan byta. Men det kan det ju vara värt!

Det låter häftigt med planlösningen! Har du inga bilder :p
 
Alternativt uppgradera till saltanläggning.
 
Jäklar så läckert!! :surprised:
Klart du ska sparka igång poolen igen. Verkligen häftigt byggt med tanke på att man inte ser att det finns en pool i huset. Verkligen läcker planlösning och ett + för dom synliga balkarna ;)
 
GI f.... i å ha den innendørs, bygg en ny rett på utsiden og bruk det tekniske anlegget du har er mitt råd. Du får garantert et problem med fukt og så mye treverk.
 
Riktigt häftig planlösning!!! Har ni småbarn? Det lär ju locka till sig barn om inte annat ;)

Jag är ingen expert och har ingen erfarenhet mer än av våra grannar..
Men med så mycket trä i samma rum så borde det vara/bli fukt problem :-/
På den tiden då våra barn övernattade hos varandra så luktade alltid kudden och kläderna fukt när min son kom hem. Är det någon som besiktigat huset någon gång så ni kan se vad protokollet säger utan att ni behöver betala själva?
Även om det är otroligt häftigt så är det nog lite vanskligt också..men hör med dom som vet. Det kanske finns någon bra lösning på det. Är det verkligen bra att bygga in den som dom gjort? är det klinkers eller plastmatta utanför?
Det förstör lite av känslan..men det kanske går att bygga bort den från vardagsrummet med ingång från uterummet i stället och bygga in väggen med glas eller skjutdörrar eller något som rekommenderas.. Men det är riktigt coolt i alla fall!
Är det många om huset?
Lycka till!
 
Den här typen av poolbyggen var "vanliga" i prestigehus på 70 och 80 talet, av alla dem jag har besökt har ingen fortfarande haft kvar poolen i drift. Det gick an att avfukta ett par hundra kvm yta med de elpriserna som rådde då, även om det ändå ofta blev fuktproblem på sina håll.

Jag säger inte att det inte är möjligt men inomhuspool är klurigt, ffa i öppen planlösning. Om ni är seriöst intresserade av huset och av att ta poolen i drift så skulle jag kontakta någon riktigt kunnig poolbyggare (med specialkompetens för inomshuspooler), som kan kolla igenom all utrustning och projektera för övertäckning mm.
 
Milkshaken
Håller med dom senaste inläggen..... Fukt, fukt och fukt.... Hör med försäkringsbolagen vad dom har för erfareneheter..... dom säger nog likadant... Det är nästintill omöjligt att bli av med den enorma fuktmängd som blir, om man inte har den inbyggd i nåt specialbygge av något slag. och som det nämns ovanför,,, Avfuktning kostar mycket pengar i dagens elpris...
 
Jag kan inte se dina bilder i ditt inlägg, men det låter fantastiskt!
 
Jag vill åxå se bilderna, kan du inte lägga upp dem igen? Please!
 
Dte låter riktigt härligt pool i öppen planlösning (om man bortser från fuktproblem...), men jag kan inte heller se bilderna. Kan du lägga ut dem igen?
 
Hej!

När vi letade hus för ett drygt år sedan var ett kvadratiskt hus med pool i mitten till salu. Vi åkte och tittade bara för att det såg så hemskt ut (inredningen såg ut som att de hade köpt allt på prestige-bling-bling-affären i förortsgetto X.) För säkerhets skull hade huset platt tak också....

Det var svartmögel överallt inne. Insidan fönsterkarm i sovrummen, taken, ja överallt. Och fuktigt med klorlukt. Huvva! Hela huset kändes som ett badhus. Kan tillägga att mäklaren såg lite olycklig ut och att det inte var så många spekulanter där.... Trots att det var i en Stockholmsförort.

Ska man ha pool inomhus så ska man nog definitivt ha den i ett eget rum som man kan stänga, och inte som i detta fallet mitt i huset med alla andra rum runtomkring.

/pinebar

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.