Den pannan liknar min jämä puu nature40 ,nya luckor annan fläkt ,panel
Efter alla ändringar jag gjort på min panna fungerar den tämligen bra
nyare modeller har haft problem med rökgasfläkt och rökgas termometer!!!
vet inte om roster/keramiken är den samma i mitt fall har orginal keramiken fått bytas
ersattes med eldfast standard "tegel" fungerar mycket bättre än orginal
konvektordelen/rökgas kanal fyrkantsrör borde vara rund mycket lättare att sota
95 installerades pannan den visar ännu inga tecken på att ge upp, när den dagen kommer blir det INTE en dylik konstruktion på panna jag köper.
Jag TROR att det är utgående modeller som rabatteras bort det är ifs. inget större fel på pannan men man kan få lätthanterligare modernare pannor
med bättre verkningsgrad idag kan tilläggas att 40kw kommer man sällan upp i,
medelvärdet på omodifierad jämä låg runt 30kw vilket höjdes till 40kw topp50kw efter många modifieringar som tog lååång tid.
Valet är ditt jag!! kan bistå med hjälp på hur den kan förbättras om intresse finns
mvh pr95
 
ah, typisk jag som trodde jag hade hittat nått som var både bra och billigt. Det blir väl till att gräva lite djupare i lädret då..
 
Efter att ha studerat uppbyggnaden av focus ser jag att den inte har samma konvektordel som jämä den sotas framifrån till skillnad från focus uppifrån.
Keramiken liknar jämä lätt att ändra/byta den dagen det behövs
Frågan är väl om den är värd sitt pris i förhållande till andra pannor,i mitt fall var den just då prisvärd samt att den sas. passade i pannrumet om man bygger nytt är
valet enklare än att anpassa en panna i ett befintligt pannrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.