hej jag är ny medlem och behöver hjälp
är det nån vet vilket nummer för den färg
 
  • skanna.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen hit! :)

Knacka på och fråga husägaren. ;)
 
tack för din svar
 
Fotografier visar visserligen inte korrekt färgnyans, men om du tar med bilden till en färgaffär kan dom enkelt läsa ut färgkoden.
 
tack jag ska tar bilden till en färgaffär
 
Ett tips är att inte köpa all färg på en gång. Köp en provburk på någon liter, eller färg så att det räcker till ena sidan på huset, t.ex. framsidan. Då får du chans att se ifall kulören blir som du tänkt dig, innan du lägger ut en förmögenhet på att köpa _all_ färg.
 
tack för tipset
 
Liknar polkagrisfärg ... måste vara fel nyans på min skärm
gaia
 
kolla med färghandlaren,dom har färgprover.
eller så gör du som immobil skrev,fråga husägaren direkt.
men provmåla ditt hus med en provburk,färgen kanske liknar apskit på ditt egna hus.
 
tack för alla tipset
 
zno skrev:
Fotografier visar visserligen inte korrekt färgnyans, men om du tar med bilden till en färgaffär kan dom enkelt läsa ut färgkoden.
En färghandlare kan INTE enkelt läsa av kulören från ett foto. Även om dom har utrustning för att belysa kulörer så kommer det inte bli ett bra reslutat när man belyser ett foto. Det bästa är att belysa en färgflaga

Antingen får du kolla på färgprover eller fråga husägaren vilken kulör det är.
 
Med tanke på att huset ser ut att stå i polen och är nån typ av skola/myndighet kan det vara svårt att hitta nån som vet :D
 
tack för alla
 
Använd bättre rubriker som t.ex. "Vilken färg är detta?" istället för "fråga" eller "hjälp" etc, så får du lättare hjälp.

Och när det gäller färgkoder: Det finns många tusentals nyanser att välja bland, hur skulle man kunna veta färgkod utifrån en bild? Omöjligt. Ett tips är att du lånar hem färgstickor från butiken och kollar nyanser mot bilden. Men som sagt, det går inte att lita på skärmens färgåtergivning....
 
tack Alko för att du rättat min runbrik
och tack för tpiset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.