Vilken tv-sändningär bäst enligt er

  • CANAL DIGITAL

    66 Röster 66,0%
  • VIASAT

    9 Röster 9,0%
  • BOXER

    27 Röster 27,0%
  • Antal röster
    100
eb99frho skrev:
Varför ska man beställa från fyndbörsen och inte direkt ifrån canal digital?
Har precis köpt hus och ska beställa canal digital och undrar om det är bättre att beställa från fyndbörsen istället för från canaldigital direkt? Vad jag kan se på deras hemsidor så är priset detsamma.
Fyndbörsen tar inte startavgiften på 695:-, vilket Canal Digital gör.
 
jag är överraskad över att det är så många som röstat på viasat
 
Nimajneb skrev:
jag är överraskad över att det är så många som röstat på viasat
Många? Jag är tvärtom överraskad att det är så få som röstat på Viasat.
 
Nån som vet om det finns möjlighet att se F1-loppen via internet?
 
ThomasLindgren skrev:
Många? Jag är tvärtom överraskad att det är så få som röstat på Viasat.
Som jag har förstått det så är enda anledningen till att välja ViaSat att kunna se F1 live med svenska kommentatorer.

Att man sedan ger fullständigt tusan i Bildkvalitet (alla vet ju att den är sämre på ViaSat) samt att kanalutbudet både på SDTV o HDTV är sämre så övergår det all¨mitt förstånd varför någon överhuvud taget kan välja ViaSat... Det kan väl inte vara MTV_HD :D:D:D:D

Nja lite snälla ska vi vara Viasat har en killer pågång... deras VOD_HD, är ligger CD ljusår efter..:mad::mad::mad:
 
Nimajneb skrev:
Som jag har förstått det så är enda anledningen till att välja ViaSat att kunna se F1 live med svenska kommentatorer.
Tja, om man väljer Canal Digital får man inte se F1 överhuvudtaget. När vi gick igenom kanallistorna så var det bara Kanal 9 och Discovery som saknades på Viasat, däremot desto fler på Canal Digital. Vill man ha sport och inte vill slänga ut en halv förmögenhet så är Viasat ett mycket bättre val än Canal Digital också.
Men som vanligt så är det ju upp till var och en. :)
 
Gluttade igenom Viasats utbud o jämförde med vad vi har på dom första 20-25 kanalplatserna med CD.
Det jag saknade var ett par TV4kanaler, ett par BBC kanaler, TV9, Eurosport(HD) och Comedy Central.
Inte var det billigt heller, speciellt om man har plattTV och vill de saker i HD.
Hittade ingen kanal jag skulle vilja ha heller på ViaSat.
Har man TV6 genom luften så är jag iaf ljusår ifrån att ha ViaSat som huvudleverantör.
 
Att man inte har TV6 och därmed F1 via CD är ett problem som inte går att bortse ifrån tycker jag, däremot känns utbudet i övrigt mest rätt ur ett HD perspektiv till CD's fördel.

Detta med bildkvaliteten - är det verkligen sant nuförtiden? Att det varit så tidigare (titta via astra etc) är ju tveklöst sant, men stämmer det verkligen fortfarande? Det låter ju konstigt att man inget lärt sig på 20 år.
 
En liten jämförelse av bitrate (10 dagars medelvärde) mellan Viasat och CD från parabol:

Viasat:
TV3 3366
TV4 3485
Kanal 5 4458
TV1000 3678
Viasat History 3485
NatGeo HD 9248
Viasat Sport 3426
Viasat Sport HD 9248

Canal Digital
TV3 4632
TV4 5578
Kanal 5 4283
Canal+ Hits 3816
Discovery 3090
Discovery HD 16061
Eurosport 3399
Eurosport HD 14448

För den som vill utforska vidare finns siffrorna här.

TV6 får man ju som sagt gratis från luften, och mottagare för det är inbyggd i CD's box så jag ser det inte som ett problem.
 
Redigerat:
MrFrenzy var snabbare...............
 
Har själv Viasat med Viasat HD+ box.

Förstår inte varför alla är så "anti" Viasat, kvaliten är helt ok för mig och om man kollar på statistiken är det inte en enorm skilland.

Ok, CD har mer kanaler fast förutom väldigt få (Discovery, Animal Planet, Eurosport) så är det ingen jätte stor miss, Viasat har ju (Explorer, nature, crime, history)

Sport skulle jag nog säga dom är ganska jämna, CD har Premier League, Viasat har Champions league och F1. Viasat har ganska mycket Amerikanskt ochså (Amerikansk fotboll, Nascar) Skulle nog säga att Viasat ligger lite längre fram..

Film, så ligger kanshe CD bättre, dom verkar ha mer nya filmer, TV1000 har en ganska bra variation, 6 kanaler som visar 24/7 och 1 som visar 12/7..

För mig verkar det som Viasat börjar bli bättre iallafal, förutom lite problem med installationen är jag nöjd med Viasat, särkilst med F1 som börjar nästa vecka :)
 
MathiasS skrev:
Att man inte har TV6 och därmed F1 via CD är ett problem som inte går att bortse ifrån tycker jag, däremot känns utbudet i övrigt mest rätt ur ett HD perspektiv till CD's fördel.
TV6 visar ändå bara sammandrag från loppen. Möjligt att de visar live på de europeiska racen men jag är tveksam.
 
Dom kommer visa dom 2 sista racern på TV6, alla andra finns bara på Viasat Motor
 
kevin_kaya skrev:
Dom kommer visa dom 2 sista racern på TV6, alla andra finns bara på Viasat Motor
Live ja. Härligt att de ska visa alla sessioner under helgerna också, alla träningar, kval, race etc.
 
5.2 racing skrev:
Nån som vet om det finns möjlighet att se F1-loppen via internet?
Ingen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.