Jag tänkte byta ut min vanliga brytare. Toaletten har inga fönster, så det behövs ingen styrning förutom rörelse. Kan någon rekommendera en bra, snabb och hållbar vakt?
Komplettering: till lågenergi, alt LED.
 
Redigerat:
Aktualiserar tråden igen.
 
Tack för länken! Just nu försöker jag hålla budget, inte minst med tanke på min magnumorder hos Kjell&Company, så jag försöker få fatt i något någorlunda billigt... men ändå med kvalitet:surprised:. Att köpa den som finns på Kjell känns som en nödlösning.
 
Redigerat:
Någorlunda billigt och kvalite i samma mening? Tror du på det själv ;)
Eljo hemma-pir är bra, vad är det för någon som Kjell har då som känns som en nödlösning?
 
Finns ju en modell på Clas Ohlsson för knappa 200 också, men jag har inte en aning om hur bra/dåliga de är. Avkänningsområdet kanske är lite snävt? (120 grader).
 
Avkänningsområdet är nog ok. Toaletten är så liten så att man skymmer c:a 180gr på vakten.:)
 
Danne031 skrev:
Någorlunda billigt och kvalite i samma mening? Tror du på det själv ;)
Eljo hemma-pir är bra, vad är det för någon som Kjell har då som känns som en nödlösning?
http://www.kjell.com/?item=48176&path=552500000,562000000 och den funkar inte med lågenergi...:(
 
Redigerat:
Tack för hjälpen, men jag ropade hem en på Tradera (ELJO Trend)!
 
Funkar en rörelsevakt om man har en duschvägg ? IR strålningen lär väl stanna vid duschväggen, risken är ju att det blir svart innan man är färdig ? :)

/Magnus
 
Jag hade blivit anmäld för hets mot folkgrupp om jag hade installerat en duschvägg på min c:a 2 kvm stora toalett...;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.