Har fått offerter på material till ett FTX-system både från Ventilationsbutiken / Alig Ventilation AB och Luftbutiken / Svenska FTX Gruppen AB. Egentligen skulle jag helst vilja handla lokalt men jag har inte hittat någon firma som verkar vilja sälja...

Törs man handla av en 'nätbutik'? De har verkligen varit på hugget när de fått förfrågan, och offererat både snabbt och snyggt (vilken man inte kan säga om mina lokala firmor).

Är det någon som har erfarenhet av dessa två, bra eller dålig, så tar jag tacksamt emot information.
 
Inte någon av dom du nämner utan jag har handlat av en "tredje":
http://www.soliduct.com/
Både ventprylar, rör samt skorsten till värmeanläggningen.
Har funkat kanon för mig ;)
 
Jag har handlat från ventilationsbutiken och det har funkat fint. Dock har jag bara handlat smågrejor som lite spirorör och nipplar.
 
Har handlat av ventilationsbutiken utan problem. Betalade i efterskott(mot faktura) så jag tror inte jag blev blåst ;)
 
De har ju hiskerliga överpriser allihopa. Använd kontakter eller fixa en egen firma så du kan pruta lite lokalt.
 
När det gäller hiskeliga överpriser tror jag att min lokala firma leder tyvärr :-/ Jag har nyss fått en väldigt dyr offert och tänker inte ens prova pruta. De har härmed förlorat mig som möjlig kund.

Vi kommer att behöva hjälp med både projektering och någon som säljer systemet. Sedan räknar vi med att kunna installera själva. Frågan är om man törs handla av någon som finns så långt bort.

Men ffa Alig verkar vara ett relativt etablerat företag som har funnits en tid och kan uppvisa ett hyfsat resultat. Därmed känns det som att de förhoppningsvis finns kvar även i framtiden (för ev. garantier och sånt). FTX Gruppen verkar vara ett mindre och nyare företag, men det behöver ju inte betyda att de är dåliga för det.

Det låter iaf bra med era positiva erfarenheter av näthandel :)
 
Handlade mina grejor av från både Soliduct och Ventilationsbutiken. Bägge hade bra priser och snabb leverans, inget som helst krångel.
Ringde tom Ventilationsbutiken och fick hjälp med ett par dimensioneringsfrågor. Väldigt bra bemötande.
 
Håller med om att Ventilationsbutiken har bra support och det kanske är värt en del för hemmapulare. Priserna är dock såpass höga att supporten i slutänden blir ganska dyr. Ett exempel: Heru75S ca 20000kr hos dem, men kostar under 15000 lokalt.
 
Om aggregatet kostar 20.000 hos Ventilationsbutiken, så är det ca 18.000 man får betala. De ger nämligen 10% rabatt rakt av (oförhandlat). Men visst... då är det fortfarande en del dyrare än din lokala firma. Min lokala firma har dessvärre nästan (i mitt tycke) förolämpat oss genom en svindyr offert, så där tänker jag inte handla :(

Nu är planen att kolla ventilationsfirmor i grannkommunen. Jag vill ju faktiskt helst handla lokalt.
 
Ventilationsbutiken är dock inte dyra på allt. Det var därför jag handlade från två nätbutiker. Så det lönar sig att kolla upp delarna man behöver hos olika handlare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.