Hej,

Skall tapetsera i sovrummet i helgen och på ena väggen sitter en deckare.

Jag ringde Trygga hem och sa att jag måste plocka ner deckaren, och det var ju inget problem.
Problemet är att jag inte får sätta upp den själv (i samma skruvhål) utan detta kostar 475:- Så Trygga hem måste alltså
skicka en tekniker för att skruva i 2st skruvar och detta får man betala 475:- för, HELT SJUKT!!!!
Eller vad tycker ni??

Mvh
Mattias (en snart föredetta Trygga Hem kund....)
 
Undrar om inte securitas har något liknande?
Vi fick hem lite papper när vi nu ska ta över larm från förra ägaren och jag har kollat lite i villkor osv och är ganska så säker på att det är samma sak. Man får ringa när man ska plocka ner den så den inte sabotagelarmar, och för att få upp den igen så måste de skicka ut nån nisse och det kostar förstås pengar
 
Säg att du ska utföra ett larmprov och plocka ner den och sätt på locket igen, och samma visa när den ska upp igen.
 
Om man rycker ut telefonpluggen, plockar ner deckaren, tapetserar sätter upp deckaren och in med telefonpluggen, vad händer då?

Hur påverkas sabotagelarmet av det?

Någon som vet?

Mvh
Mattias
 
Vi har G4S, jag tror att de använder exakt samma prylar som Trygga Hem.
Eftersom vi håller på och renoverar hela tiden har vi satt fast våra rörelsdetektorer på lösa träbitar som vi kan flytta på.

Den ena sattes upp så direkt av montören, det var hans förslag att göra så och den andra har vi riggat själva. Vi bara ringde och sa att vi skulle mecka med telefonledningarna i någta timmar och så var det inget problem. Vi sa iofs inte att vi tänkte flytta på deckaren också, det bara gjorde vi.

Du kan inte rycka ur telefonledningen. Då går larmet hos leverantören. Men det är som sagt inga problem om du ringer och säger till dem innan.
 
tänk på att alla utlösta larm skickas så snart tele är inkopplat igen.
 
Japp ni är rökta.

Tyvärr.

Annars tar du ner ir-detektorn, och tapetserar, sedan monterar till baka den. Skyll på okunskap, hota med att säga upp abbonemanget om dom trilskas..
 
Jag brukar bryta strömmen och ibland även öppna larmscentralen och koppla ur batteriet. Min "larmagency" brukar ringa, varvid jag uppger min kod och säger något urskuldande, typ "jag och min elektriker renoverar elen". Hittills har det funkat ok.
 
ta bort teleinkopplingen o plocka sedan ner deckaren, larmet kommer göra några försök att ringa din larmcentral default e 6 st tror jag men iom att telet e brutet så går detta inte, efter ett tag kommer larmet ge upp och du får telelinjefel o komfel iom att larmet inte kan levereara sitt budskap till LC men detta återställs när tele kommer tillbaka och LC får endast larm om att tele varit brutet


detta gäller visonic powermax +
 
T
Mitt Visonic Powermax + skickade både telelinjefel och sabotagelarm efter att jag flyttat en deckare med urkopplad telefonkabel.

Men det gör inget, larmcentralen ringde, jag uppgav koden, sen var det inte mer med det.

Det är när jag läser sådant här som jag är glad att jag bad bad alla lurendrejare som ville sälja på mig hyrlarm att dra åt skogen och köpte mitt larm istället.


"Har du bestämt dig för att köpa larm? Kolla med oss INNAN du bestämmer dig!"... jag begriper inte hur de kan få gratisreklam via Villaägarna år efter år...
 
de gör den kanske, har dock för mig att så inte är fallet, dock om du har koder så du kommer in i installatörsläget så kan du "kvittera" bort larm genom att gå in där o sen ut igen


ja jag personligen tycker att man ska köpa larm utan avtal, man har ju ändå 2 års materialgaranti på de man köper även om man köper av en elfirma till exempel, där jag jobbar installerar vi på de sättet, kunden köper sitt larm o äger full rätt o göra vad dem behagar utan att vi lägger oss i, men vi ser ju gärna att vi själv sköter service då kan vi garantera funktionen i larmet, men att flytta en ir klarar en apa skulle jag vilja påstå, men om man ändå inte reder ut de så kan man ringa så hjälper vi till, sen har vi givetvis serviceavtal man kan teckna sig på men de gör oftast bara större företag
 
Vi hade tidigare Securitas och jag ringde och snackade med deras helpdesk och förklarade problemet.
Jag fick då koden till att sätta deckarna i "serviceläge". Borde vara en enkel sak för Tryggahem att göra detsamma tycker jag.
Herregud, du ska ju bara tapetsera om,.......
 
Då jag bytte min ytterdörr ringde jag Securitas...dom satte larmet i serviceläge några timmar så jag kunde plocka ner magnetkontakten...men dom ville själv sätta upp den igen vilket kostade mig 295:-
Jag fick även betala 924:- för batteribyte i detektorerna amt "funktionskontroll"...
Utöver kostnaden har jag iofs. inget att klaga på om Securitas-Aroundio-larmet

Nu har jag köpt ett eget Powermax+ larm:D

FLKR
 
T
Buuzzz skrev:
Vi hade tidigare Securitas och jag ringde och snackade med deras helpdesk och förklarade problemet.
Jag fick då koden till att sätta deckarna i "serviceläge". Borde vara en enkel sak för Tryggahem att göra detsamma tycker jag.
Herregud, du ska ju bara tapetsera om,.......
De gav dig installatörskoden över telefon? Oj, hoppas de har olika installatörskoder för olika kunder...
 
Installatörskoden är samma på alla directen larm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.