Tänkte köpa mig en dammsugare och funderar på en Bosch GAS 25
( tex här: http://tinyurl.com/d4mbau ) . På spec:en står det att effekten är 1200w, men inget om eluttagets effekt. En TS 55 drar väl 1200w, så hur funkar dessa ihop - eller funkar de alls? Vore tacksam för svar...

Eller kunde ni rekommendera ngn annan dammsugare kring 200-300€? Festools egen är tyvärr i dyraste laget...
 
Det ska inte vara några som hellst problem, möjligen passformen på slangen mot ts55'ans utsug.
 
Det är inte så att de kommer med UK standard på eluttaget på den?
 
Jo det brukar de men det är ju bara att montera en svensk. Åtminstone så länge de skickar 240V-versionen...
 
UlfY skrev:
Jo det brukar de men det är ju bara att montera en svensk. Åtminstone så länge de skickar 240V-versionen...
Pratar du och FredrikR om samma sak? Jag uppfattar det som att FredrikR syftat på uttaget som sitter på sugaren, inte stickproppen på kabeln. Att byta kontakten på kabeln är en smal sak, men att hitta ett "svenskt" uttag som passar på sugaren är kanske inte lika enkelt? Eller har du hittat en lösning för det med utan att köra med en "reseadapter"? Bosch reservdel?
 
Precis som bygga_bo skriver menar jag uttaget på sugaren, alltså det för autostart av de elverktyg man kopplat slangen till. :)
 
Klipp av dammsugarsladden med "engelsk" stickpropp 10 cm och sätt på en "svensk" stickpropp.
Ta 10cm biten och sätt på en "svensk" uttag så har man en converter.
Klart :)
 
Som sagt. Reseadapter måste ju funka utmärkt på uttaget på maskinen.
 
Så tryckte då även jag på Confirm Order

Product: Bosch GAS25 Wet / Dry Cleaner GAS 25 240v
Qty: 1
Each: £152.37
Total: £152.37

Carriage: £22.50 Sweden
Total Ex VAT: £174.87
VAT: £26.23
Total: £201.10
 
.. och till Finland påstår de att frakten är 45GBP, så mycket längre borta är det väl inte...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.