Är det någon som hört något om world wide asia trading? På blocket kan man köpa ett hus för 160 000 direkt från kina via detta företag. Står att det är "stomfärdigt kan man säga " :) Finns bara ett mobilnummer.Känns lite tveksamt...
 
Japp,

Här va de prutat & klart ser jag, bara banksnacket kvar. Det kanske går att ordna i Kina också, vem vet ?
 
Jag var på väg att posta ett långt skeptiskt inlägg tills jag faktiskt upptäckte att mobilnumret i annonsen är registrerat. Trodde att alla bluffirmor körde med oregistrerade kontantkort. Hur som haver, jag är fortfarande skeptisk. Förskottsbetalning, inga andra kontaktuppgifter på hemsidan, enda googleträffarna på "world wide asia trading" pekar till Blocket.

Kort sagt. Verkar det för bra för att vara sant så är det oftast det.
 
Bilderna verkar dessutom tagna från www.drummonddesigns.com Möjligt att de har köpt planritningarna därifrån men jag är som sagt skeptisk. :)
 
telefonnr på blocket går till en person som i sin tur har ett registrerat företag som heter "GH Papper & Profil-Tryck HB".................
 
klart det är bluff... 40 foot high container... container på 12 m, finns det ens?
 
Container på 40 fot finns det allt. Skeppas vanligen ovan däck på de stora containerbåtarna.
Men bäst är väl om någon bemödar sig med att ringa hovmästarinnan och känna henne på pulsen? :D
 
Undrar vart man skickar protokollet från slutbesiktningen... :)
 
Fick ett PM igår från Mats Gullaksen som gav mig anledning att lyfta den här gamla tråden. Någon mer som fått PM eller var jag utvald? :)

Hej
Såg att ni diskuterar mina annonser på Blocket.
Trevligt
Klart detta är riktigt
Inge bluff varför skulle det vara de ??
Jag sammarbetar med företaget i Kina och erbjuder detta till kunder i Norden.

Har ni fler funderingar hör gärna av er till

Mats Gullaksen
Adress
Telefonnummer
Mailadresser
 
Sådär, nu är Mats Gullaksen avstängd så att ni ska slippa fler PM från honom.
 
Jag fick också ett PM... Tycker ändå det luktar bluff lång väg...
 
kollade justitia,farbror mats är ett mycket känt namn i den siten.
tråkigt för priset lockade annars mig.
 
Jag fick också ett PM ifrån honom.
 
Han erbjuder fortfarande hus på Blocket. Dessutom säljer han cyklar och vattensparprodukter. :rolleyes:

:eek: Tydligen gillade han inte låten som vann melodifestivalen. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.