Hej
Läst flera inlägg där man klagar på Byggmax färg och spackel. Är själv snart färdigt med mitt nybyggda hus där jag genomgående ha använt spackel och färg från Byggmax utan några som helst problem.
Allt är inte bra som är dyrt eller slutar på plast..........

MVH
 
håller med TS på vissa punkter, är väldigt nöjd med BMx produkter men det är också när kraven inte varit jättehöga. Men för gemene man duger det allt som oftast!
 
har använt byggmax spackel och är väldigt nöjd. Tycker inte att det skiljer sig från beckers. Målade nyss med BM ekonomifärg som grund och den var helt värdelös men väldigt billig :) Provade sen deras Alpinafärg och den är minst lika bra som de beckers jag använt innan.
 
Har använt BM spackel upplevde det väldigt hårt å svårslipat...
 
hej har andvänt byggmax spackel,kanon tycker jag + mkt billigare,har även använt beckers spackel men byggmax duger gott o lättslipat
 
Det enda jag haft problem med är deras målarfog som är helt kass. Sjunker ihop väldigt mkt jmf med alla andra fabrikat. Spacklet har dock funkat finfint.
 
ska måla mitt garage med deras snickeboa med deras ekonomifärg så få se hur det blir:)
 
Kan ju bero på vilka krav man har också?
Men om du jämför Byggmax väggfärg med tex. Alcro så kan ju ingen i hela världen tycka att dom är lika bra. Men då är det å andra sidan ett annat pris.
 
Ja kvaliten är ju inte den samme men en stor del av komsumenterna nöjer sig med bx (i de fall som kulören finns och man kan måla utan att det blir flammigt.)

Sen tex spackel finns det ingen anledning att använda annan tillverkare om man nu inte är ute efter nån sorts specialspackel...
 
kan ju tillägga att jag använder beckers eller alcros färger när det ska målas då jag inte har tid/ork till att måla många lager.
 
Det var billigare att köpa 4l vävlim på BM än 1l hos lokala färhandlaren. Nu har jag 3,5 liter över som står i verkstan :D Har renoverat mycket de senaste åren och har i princip aldrig haft problem med BM produkter. Ett tag fick jag mycket bubblor i väggspacklet, men jag tror de har bytt leverantör nu....
 
Några egentliga problem med BM:s produkter är det väl inte. Instämmer dock med Morty81 då det gäller antal strykningar. Generellt känns det som om ALLA typer av budget-fabrikat (inte bara BM) täcker sämre. Beroende på underlaget så kan det ju ibland gå bra även om färgen inte täcker så bra, den täcker så att säga "tillräckligt bra för ändamålet". Alternativet är ju annars bara att man får helt måla fler gånger...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.